تشریح آخرین وضعیت سیل جنوب سیستان و بلوچستان

بیشترین خسارت بارش‌های اخیر در حوزه شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، نیکشهرو قصرقند وارد شده است.

تشریح آخرین وضعیت سیل جنوب  سیستان و بلوچستان

بیشترین خسارت بارش‌های اخیر در حوزه شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، نیکشهرو قصرقند وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفتگوی زنده خبر گفت:به دلیل حجم بارندگی‌ها و پرشدن سد‌ها این خسارت‌ها بیشتر در حوزه راه، برق و زیرساخت‌های کشاورزی بوده است.
محبی افزود: از شروع بارندگی‌ها با صدور هشدار سطح نارنجی در بازدید به همراه استاندار و معاونت عمرانی استانداری از شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند که بیشتر خسارت را داشتند بازدید و خسارت‌های وارد شده مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: برای امداد رسانی ماشین آلات مورد نیاز برای ترمیم جاده‌ها اعزام شده و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: خدمات رسانی و امداد رسانی در حال انجام است و به دلیل شرایط موجود استفاده از بالگرد ممکن نیست، اما اگر شرایط محیا شود با ارتش و سپاه هماهنگی لازم صورت گرفته است.
محبی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات و مفقودی گزارش  نشده است، اما مردم به دلیل آب گرفتگی زیاد از تردد غیر ضروری اجتناب کنند، زیرا حجم آب گرفتگی‌ها زیاد است.
وی افزود: جلسه مدیریت بحران با مدیریت استاندار صورت گرفته است و تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در پایان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از دوشنبه به بعد باز هم تمامی دستگاه‌ها پای کار هستند فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بحران شهرستان‌ها در میدان حضور دارند و اگر نیاز به کمک رسانی بیشتر باشد حتی از ظرفیت استان‌های معین هم در این زمینه استفاده می‌کنیم.