سیستان چشم به راه مردم است

موضوعات و سوژه های خبری در کشورمان به قدری زیاد است که نمی توان برای آنها اولویت بندی سیاسی و اقتصادی داشت. اما مسائلی که مربوط به مردم است نمی تواند در هیاهوی سیاسی و بالا و پایین های نرخ های اقتصادی گم شود و به آن نپرداخت.

موضوعات و سوژه های خبری در کشورمان به قدری زیاد است که  نمی توان برای آنها اولویت بندی سیاسی و اقتصادی داشت. اما مسائلی که مربوط به مردم است نمی تواند در هیاهوی سیاسی و بالا و پایین های نرخ های اقتصادی گم شود و به آن نپرداخت.
باید به درد مردم سیستان هر روز و هر لحظه پرداخت و درحد بضاعت برای کمک رسانی به سیل زدگان اقدام کرد. برخی ورزشکاران و هنرمندان و فعالان اجتماعی به صورت حضوری به مناطق سیل زده رفته اند و برای خانواده های آسیب دیده کمک های مالی و غیرنقدی جمع می کنند.
وسعت سیلاب ها به قدری است که بیش از 300 روستا هنوز در محاصره هستند و دسترسی به آنها تنها با بالگرد میسر است. این موضوع به یکی از اصلی ترین چالش ها وکمبودهای امدادرسانی است وانتظار می رود تا نهادهای امدادی و نظامی و تمامی ارگان هایی که از تجهیزات مورد نیاز مردم سیل زده بهره مند هستند از کمک رسانی دریغ نکنند.
اما مهمترین قوت قلب مردم سیستان، همراهی و حمایت همیشگی هموطنانشان است. مردمی که در اوج سختی ها و تنگناهای معیشتی بازهم دست از همراهی بر نمی دارند و درحد توان برای همدردی با اهالی سیستان کمک های نقدی و غیرنقدی ارسال می کنند.
نکته قابل توجه اینجاست که انتظار می رود تا همه نهادهای دولتی و غیر دولتی در سریع ترین زمان ممکن نسبت به کمک رسانی و رساندن مایحتاج ضروری هموطنانمان اقدام نمایند تا فعلا کمی از مشکلات بوجود آمده برطرف گردد.