ضوابط تردد جاده‌ای باید به‌روزرسانی شود

رئیس قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت تقسیم کار ملی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: ضوابط تردد جاده‌ای باید به‌روزرسانی شود.

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت تقسیم کار ملی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: ضوابط تردد جاده‌ای باید به‌روزرسانی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق‌العاده شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و با دستور جلسه «تقسیم کار ملی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای» برگزار شد.
قاضی‌القضات در ادامه این نشست بر «به‌روزرسانی ضوابط تردد جاده‌ای» تاکید کرد و به دبیرخانه شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم دستور داد: شورایی که به موجب قانون، مسئول به‌روزرسانی ضوابط تردد جاده‌ای است را مکلف کنید به صورت ویژه برای تعطیلات نوروز، مجموعه سازوکارهای پیشگیرانه مرتبط با تردد بدون‌خطر جاده‌ای اعم از تجهیز سامانه‌های ثبت و کنترل سرعت و سایر ملزومات را تمهید گرداند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر «ضرورت به‌روزرسانی سامانه جامع حوادث رانندگی و ثبت فوری اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی»، گفت: همه دستگاه‌های ذیربط از جمله در قوه قضائیه باید پیرامون «به‌روزرسانی سامانه جامع حوادث رانندگی و ثبت فوری اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی» اهتمام داشته باشند و من به «معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه» دستور داده‌ام بخش‌هایی که در درون دستگاه قضائی، نسبت به تحقق این مهم، تعلل داشته‌اند را معرفی کند تا آن‌ها را مکلف گردانم در اسرع وقت، این مهم را جامه عمل بپوشانند.