جذب دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها برای بورسیه فرهنگیان چگونه خواهد بود؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: طرح بورسیه تعدادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ممکن است باعث ایجاد مشکلات در نظام آموزش و پرورش شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: طرح بورسیه تعدادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ممکن است باعث ایجاد مشکلات در نظام آموزش و پرورش شود.
سعید زعیمی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:برای جذب دانشجو معلم و رفع کمبود معلم دو ایده مطرح شد که بر اساس ایده دوسال - دوسال دانشجویان دو سال در دانشگاه دولتی و غیر دولتی دروس خصوصی را آموزش دیده و دو سال نیز در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی می‌بینند.
وی افزود:در طرح دوم دانشجویان دروس عمومی و تخصصی را در دانشگاه‌های دیگر خوانده و در سال سوم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.
او ادامه داد:در طرح جدید رتبه علمی دانشگاه‌ها و رتبه دانشجو برای جذب در دانشگاه فرهنگیان مشخص نیست. باید این طرح از تمام ابعاد بررسی شود.
وی افزود: این طرح به دلیل تداخل دروس باعث ایجاد مشکلات شده و به نظام آموزش و پرورش در ۳۰ سال آینده ضربات درست نشدنی را می‌زند.
بر اساس گزارش‌ها، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفته است: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد؛ به‌طوری که دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال سوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.این دانشجویان علاوه بر درس‌هایی که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است را این دانشجویان طی خواهند کرد.
وی افزود:این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شوند. این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.