ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از روز چهارشنبه  ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند، گفت: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: ساز و کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.
 ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، در  ۲ سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.
طریفی حسینی ادامه داد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.
وی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز توضیح داد: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.