افزایش قیمت های مواد غذایی و دارویی تا کی ادامه دارد!

با یک جستجو در بازار و سوپر مارکتها و یا زمانی که برای خرید به مراکز توزیع رجوع می کنیم و به قیمت های مایجتاج روزانه نگاه می کنیم متوجه می شویم که همانند گذشته روند افزایش قیمت ها رشد صعودی دارند و از قضا رشد آنها نه با شیب ملایم، که اغلب تصاعدی است.

با یک جستجو در بازار و سوپر مارکتها و یا زمانی که برای خرید به مراکز توزیع رجوع می کنیم  و به قیمت های مایجتاج روزانه نگاه می کنیم متوجه می شویم که همانند گذشته روند افزایش قیمت ها  رشد صعودی دارند و از قضا رشد آنها نه با شیب ملایم، که اغلب تصاعدی است.
این وضعیت زندگی و امورات مردم را به چالش کشیده است و راهکاری مناسب برای آن تا به امروز اجراء نشده است تا مردم بتوانند با آن مقابله کنند  و از پس زندگی خود برآیند. راهکارهای مسئولان نیز خیلی موثر نبوده وبعضی از اوقات بدون کارایی و ضمانت اجراست و حتی بعضا خنثی  است.
اما وجه مشترک تمام گرانی ها در عرصه های مختلف به یک نقطه ختم شود و آن تورم است. که اینها همه براساس بی نظمی اقتصادی که از زمان گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و تا به حال هم ادامه دارد و
راه حل و رفع این مشکل کار یکی و دو روز نیست.
به سراغ بازار ارز و دلار که می رویم با یک شیب ملایم افزایش و گاهی هم در حال کاهش موقتی است.
در دیگر حوزه ها نیز اعم اقلام خوراکی و کالاهای مصرفی و خدماتی نیز همین روال جریان دارد.
نوشتن از وضعیت معیشتی و زندگی امروز مردم بسیار سخت است، چرا که به هر معضل و چالشی که بپردازیم ریشه آن را باید در دیگر معضلات دنبال کرد و به طور مدام باید مشکلی را پشت مشکل دیگر دنبال کرد. البته این روند زنجیر وار در مباحث اجتماعی امری طبیعی است، اما گستردگی و عمق مشکلات جامعه درعصر حاضر امکان تمرکز بر مسئله ای خاص را نمی دهد.  مردم در برابر این فشارها له شده و شیرازه زندگیشان از هم پاشیده می شود و دچار سرانجامی سخت می شوند و عده ای از مردم که دارای تمکن مالی خوبی دارند  تن به مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر می دهند . و یا با داشتن مدارک علمی بالا ، (دکتر و مهندس و پرستار...) یا رفته اند و یا در حال کوچ از کشور هستند.اما آن دسته از افراد و اقشاری هم که نمی توانند و یا نمی خواهند تن به مهاجرت و غربت نشینی بدهند، صرفاً نظاره گر و همچون سنگ آسیاب فشار را تحمل می کنند چرا که احساس می کنند دیگر کاری از دستشان بر
نمی آید و حرف و نظرشان تغییری در روند امور ایجاد نمی کند. دقیقاً در همین فضاست که فرصت طلبان و رانت خواران قدرت و ثروت فضا را برای خود ایده آل می یابند و به انواع و اقسام تخلفات دست می زنند.
آن طرف تر بیماری و هزینه های سرسام آور درمان ، مردم را جان به لب کرده است .آمار گسترش انواع سرطان در کشور نگران کننده است. نگرانی هایی که بسیاری از خانواده بیماران را مستأصل ساخته و اکثرآنها درگیر مشکلات مالی برای درمان بیماران خود هستند. به گفته کارشناسان پزشکی اکثر موارد ابتلا به سرطان در کشورمان از نوع جدید و جهش یافته بیماری های قبلی می باشد. مواردی که اکثراً به سبب تغذیه ناسالم و یا کاهش غنای مواد مصرفی مردم می باشد که طی سال های اخیر اکثر ویتامین ها و مواد مغذی همچون لبنیات و میوه و گوشت و مرغ از سفره مردم حذف شده و مواد غذایی صنعتی و ارزان قیمت و بی کیفیت جای آن را گرفته است.