معرفی مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر برای پوشش «رایگان» بیمه‌ای

مدیرکل بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد:

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد که بیش از ۵۳ هزار مادر روستایی و عشایر تحت پوشش امداد، مشمول طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر هستند.

معرفی مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند  و بیشتر برای پوشش «رایگان» بیمه‌ای

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد که بیش از ۵۳ هزار مادر روستایی و عشایر تحت پوشش امداد، مشمول طرح بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر هستند.
به گزارش ایسنا، در بند ب ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه وزارت رفاه مکلف شد تا در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف ۶ ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون بررسی و طرح لازم برای ایجاد بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار حداقل دارای سه فرزند را فراهم و جهت تصمیم‌گیری قانونی ارائه کند، پس از آن در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز مجددا به این موضوع اشاره و برای آن، ماده قانونی تدوین و نوشته شد.
اما در نهایت به یکی از وظایف مغفول مانده که تکلیف قانون برنامه ششم بوده است در اسفندماه سال گذشته رسیدگی و فراخوان ثبت نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای قانون اعلام شد. سیدصولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری اعلام این فراخوان گفت: در ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم دولت وقت مکلف بود طی ۶ ماه، طرح بیمه زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر را عملیاتی کند. مزید بر آن، ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت بود که پایان سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. خوشبختانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمد و آیین‌نامه آن به تصویب دولت رسید.
وی یادآور شد: اکنون پس از طی تشریفات صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از افراد، حسب استعلام از سازمان ثبت احوال مشمول این طرح می‌شوند.
بنابر اعلام وزیر رفاه، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن روستایی و عشایر که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، مشمول این طرح شدند.
در این راستا مجتبی احمدلو؛ مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد به ایسنا اعلام کرده است که بیش از ۵۳ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مشمول این طرح هستند.