بررسی فنی و مطالعات طرح کمربندی غربی و شرقی دماوند

استاندار تهران:

به گزارش خبرنگار آفرینش،علیرضا فخاری، استاندار تهران در حاشیه بازدید از طرح کمربندی غربی و شرقی دماوند اظهار داشت:پروژه کمربندی دماوند سال‌های سال است که در دستور کار قرار دارد که به لحاظ هزینه و معارضانی که در مسیر پروژه قرار داشتند تصمیم قطعی گرفته نشد که طی جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد با حضور معاون وزیر بازدید میدانی داشته باشیم.

دماوند-ایرج صادقعلی
به گزارش خبرنگار آفرینش،علیرضا فخاری، استاندار تهران در حاشیه بازدید از طرح کمربندی غربی و شرقی دماوند اظهار داشت:پروژه کمربندی دماوند سال‌های سال است که در دستور کار قرار دارد که به لحاظ هزینه و معارضانی که در مسیر پروژه قرار داشتند تصمیم قطعی گرفته نشد که طی جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد با حضور معاون وزیر بازدید میدانی داشته باشیم.
وی افزود:هدف از این نشست بررسی مسیری بود که کمترین معارض و کمترین هزینه را داشته باشد و همچنین پروزه در زمان کمتری به اجرا برسد؛ به این نقطه رسیدم که یک راه دسترسی به شهر دماوند داشته باشیم که بار دسترسی به جاده فیروزکوه در منتهی علیه شمال منطقه شهرک مهک که بدون معارض است دسترسی پیدا کرده و در منطقه ولیران با یک پل معلق هوایی این مسیر به منطقه اصطلک برسد و چون در این منطقه نیز معارض ندارد و از اراضی دولتی است، کاملا دسترسی به جاده فیروزکوه با کمترین هزینه امکانپذیر می شود.
استاندار تهران‌ گفت:حال مقرر شده مشاور محترم جزئیات پروژه را مطالعه و معارضان را شناسایی کند و اگر به لحاظ فنی این مهم مشکلی نداشت بتوانیم از طریق مصوبات سفر ریاست محترم جمهور اجرایی کنیم.
فخاری وی گفت: هدف از اجرای این کمربندی انتقال وسایل سنگین به محور اصلی شهر است چرا که تردد وسایل سبک از داخل شهر مشکل نداشت ولی خروج وسایل سنگین علاوه بر کاهش بار ترافیک، تصادفات را نیز کاهش خواهد داد که به موضوعاتی همچون شیب حداقلی در محور و شرایط آب و هوایی نیز پرداخته شده است.