افزایش احتمال آتش‌سوزی مزارع و مراتع در روزهای گرم سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان هشدار داد:

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغ‌های این شهرستان هشدار داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغ‌های این شهرستان هشدار داد.
سید مصطفی محتشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:آتش‌سوزی فضای سبز و مراتع در روزهای گرم سال افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در مکان‌هایی که بوته‌های خشک دیده می‌شود، رعایت نکات ایمنی ضروری است.
وی افزود: بارندگی‌های فصل بهار باعث افزایش رویش بوته‌ها شد، اما با گرم شدن دمای هوا، این سبزه‌ها و علفزارها تبدیل به بوته‌های خشک شده و مستعد آتش‌سوزی می‌شوند که این احتمال در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچک‌ترین سهل‌انگاری و خطای انسانی قابل انتظار است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تأکید کرد: هر گونه اقدام نسنجیده مثل انداختن ظرف‌های شیشه‌ای یا خاموش نکردن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار منجر شده و خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان  و آسیب به محیط زیست وارد کند.
محتشمیان تصریح کرد: کشاورزان هنگام برداشت و درو، باقی مانده محصولات به خصوص غلات و کاه را آتش نزنند و با رعایت توصیه‌های ایمنی از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری کنند.
وی از شهروندان خواست در زمان سفرهای برون‌شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار در جاده‌ها، مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود:انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی می‌تواند مثل یک ذره‌بین باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و اسباب آتش‌سوزی را فراهم کند.