برگزاری رویداد جوانی جمعیت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی

سرپرست دفتر امور زنان وخانواده استانداری استان گلستان خبر داد؛

حسینی جبلی سرپرست دفتر امور زنان وخانواده استانداری استان گلستان با اشاره به هفته ملی جمعیت از (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) افزود:رویداد جوانی جمعیت در (۲۹ اردیبهشت) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

گرگان-قهرمان
حسینی جبلی سرپرست دفتر امور زنان وخانواده استانداری استان  گلستان با اشاره به هفته ملی جمعیت از (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) افزود:رویداد جوانی جمعیت در (۲۹ اردیبهشت) در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.
وی، فرهنگ‌سازی برای رشد جمعیت، حساس‌سازی افراد نسبت به مسئله جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی برای رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج   را از اهداف این رویداد برشمرد.
 وی ادامه داد:در راستای برگزاری این رویداد کارگروهی هفت گانه برای بخش های مختلف تعریف و جلسات توجیهی داوران برگزار شده است تا بعد از ارزیابی، افراد نمونه استان معرفی و تجلیل شوند.
زهرا ‌سادات حسینی جبلی گفت:استان گلستان از لحاظ جمعیتی در وضعیت بحران جمعیتی قرار دارد.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود:وضعیت شهرستان های کردکوی، بندرگز و گرگان از نظر رشد جمعیتی بحرانی، شهرستان های مینودشت، گالیکش و علی آبادکتول نامطلوب و شهرستان رامیان هم متوسط است.
وی با بیان اینکه استان گلستان جزو استان هایی است که در خطر جمعیتی قرار دارد، گفت:در همین راستا از اسفند سال گذشته تربیت کنشگر جمعیت با حضور اساتید کشوری در استان آغاز شد که نخبگان و تحصیلکردگان جامعه شرکت کردند و بازخورد خوبی نیز داشته است.
وی ادامه داد:در راستای برگزاری این رویداد کارگروهی هفت گانه برای بخش های مختلف تعریف و جلسات توجیهی داوران برگزار شده است
تا بعد از ارزیابی، افراد نمونه استان معرفی و تجلیل شوند.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان اظهارداشت:رسانه، مدیران، خانواده موفق، دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، نخبگان و گروه‌های مردمی از بخش های رویداد جوانی جمعیت است.