فقط آرامش مردم را حفظ کنید

روز گذشته آئین آغاز به کار دوازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و سرپرست قوه مجریه و دیگر مقامات برگزار گردید. نمایندگان در برابر قرآن قسم یادکردند تا حافظ منافع ملی و ملت باشند.

فقط آرامش مردم را حفظ کنید

روز گذشته آئین آغاز به کار دوازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و سرپرست قوه مجریه و دیگر مقامات برگزار گردید. نمایندگان در برابر قرآن قسم یادکردند تا حافظ منافع ملی و ملت باشند.
بدور از تعارفات رسمی و عبارات ثقیل حقوقی و قانونی باید حد انتظار ملت را برای نمایندگانی که امروز به هرنحوی و با هر تعداد رأی وارد مجلس شده اند بیان شود تا خیلی شفاف متوجه این امر باشند که انتظار جامعه از آنها چیست.
متأسفانه در ادوار مختلف دیده شده که اهمیت و توجه به مردم به طور مستقیم تا قبل از کسب مجوز ورود به خانه ملت است و نمایندگان پس از ورود به صحن علنی وارد عرصه های دیگری در حوزه سیاست،اقتصاد و فرهنگ می شوند که از قضا خواست و سلیقه موکلانشان در آن نیست!.
با این حال قضاوتی درمورد مشی مجلس جدید نداریم اما خواست و انتظارهای عمومی برجای خود باقی است و هررسانه مردمی و دلسوزی موظف است به نمایندگان خانه ملت این تذکر را بدهد که از وعده ها و چشم امیدهایی که رأی دهندگان به آنها دارند منحرف نشوند.
امروز حلقه مفقوده مردم در تمامی عرصه ها به خصوص در حوزه اقتصاد و فرهنگ چیزی نیست جز «آرامش»!. آرامشی که منجر به ثبات و کاهش نگرانی ها و دغدغه های بی مورد و اضافی گردد. دیگر نیاز به توضیح وضعیت معیشتی مردم نیست و اگر نماینده ای از این وضعیت اطلاع نداشته باشد یا به آن توجه نداشته باشد رسالت و تعهدش را نادیده گرفته  است.
مردم در حوزه اقتصاد نیازمند آرامشند؛ آرامشی که بتواند قدری جامعه را از زیر فشار و دغدغه نان خارج کند. نمایندگان با اختیارات و ابزارهای قانونی که در اختیار دارند باید طرف مردم بایستند و با این نگاه که درآمدهای عامه مردم کفاف حداقل های هزینه روزمره را نمی کند در مورد سیاست های اقتصادی و روند قانونی تصمیم گیری کنند.
اما بحث آرامش روانی جامعه و حفظ وحدت و همدلی جامعه ضرورترین موضوعی است که در این مقطع برای انسجام اجتماعی کشور لازم است. مردم شاید در برابر فشارهای اقتصادی و سختی های معیشتی تاب بیاورند و حتی این موضوع بهانه ای برای همدلی و همراهی با بدنه کشور گردد؛ اما تضاد میان خواست جامعه با تصمیمات رسمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، واکنش معکوس در جامعه ایجاد خواهد کرد.
انتظار زیادی نیست که مردم از نمایندگان جدید الورود به خانه ملت درخواست حفظ ثبات و رسیدگی به اولویت های حیاتی کشور داشته باشند. اولویت هایی که در حوزه های مختلف مورد کم توجهی واقع شده و در عوض مسائلی با درجات اهمیت پایین تر به عنوان سرفصل تمام فعالیت های رسمی کشور قرار می گیرد.
انتظار مردم از وکلای خود این است که با انرژی جدیدی که وارد مجلس می کنند بتوانند همراه دولت در تکمیل پروژه ها و طرح های کلانی باشند که موجب ارتقای توسعه کشور گردد و زمینه آرامش کشور را در حوزه های مختلف فراهم کنند.