نمایندگان مجلس باید مطالبه گر خواسته های موکلین خود باشند

روز گذشته نمایندگان مجلس دوازدهم رئیس و نائب رئیسان خود را انتخاب کردند. از مجموع ۲۸۷ رأی ، محمدباقر قالیباف توانست ۱۹۸ رأی را کسب کند و با اکثریت نسبت به دیگر رقبا یعنی ذوالنور ۶۰ رأی و متکی ۵ رأی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود.

روز گذشته نمایندگان مجلس دوازدهم رئیس و نائب رئیسان خود را انتخاب کردند. از مجموع ۲۸۷ رأی ، محمدباقر قالیباف توانست ۱۹۸ رأی را کسب کند و با اکثریت نسبت به دیگر رقبا یعنی ذوالنور 60 رأی و متکی 5 رأی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود.
اما نکته حائز اهمیت برای مردم آرای باطله بود که ۲۴ رأی بود. واقعاً ۲۴ نفر در مجلس هیچ نظری ندارند یا نتوانستند نام کاندیدای خود را بنویسند و یا سفید داده اند؟!
این افراد چه کسانی بوده اند که انتخاب رئیس مجلس برای آنها اهمیتی نداشته است؟! اگر چنین است باید از آنها پرسید پس برای چه وارد مجلس شده اند اگر تا این حد بی انگیزه اند و یا اهمیتی به این نداده اند که چه کسی رئیس شود و یا نائب رئیسان چه کسی می شوند.
برخی درتوجیه این مسئله نوشته اند که برخی آرا خوانا نبوده اند! که عذری بدتر از گناه است. یعنی یک وکیل مجلس که باید از سطح حداقل کارشناسی ارشد برخوردار باشد قادر به نوشتن یک نام ساده با خط ساده و خوانا نیست؟!
شاید این تعداد آرای باطله هیچ خللی هم در روند انتخاب رئیس مجلس نداشته باشد اما البته بسی جای تأمل است که باید به این نکته توجه کرد که نمایندگان باید با انرژی مضاعف پیگیر و مطالبه گر خواسته های موکلین خود باشند و بر تمام امور نظارت داشته باشند.