از وعده مسکن گذشتیم، اجاره خانه را چاره کنید

مردم گرفتارند و هربار جریان و گروهی شعارهایی را در راستای نیاز جامعه می دهند درحالی که نه توانش را دارند و نه ابزار و امکان تحققش را.

مردم گرفتارند و هربار جریان و گروهی شعارهایی را در راستای نیاز جامعه می دهند درحالی که نه توانش را دارند و نه ابزار و امکان تحققش را.
ساخت مسکن برای قشر ضعیف هنوز محقق نشده است و هر سال قیمت مسکن و اجاره خانه افزایش غیر قابل کنترلی را در پیش می گیرد که گویا مهار آن امکان پذیر نیست و کاری هم از دست کسی ساخته نیست.
هرچند که خانه دار شدن برای مردم تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است، اما اجاره خانه واقعیتی است که نمی توان آن را نادیده انگاشت یا همچون بسیاری از خواسته های عمومی که محقق نشده از کنار آن گذشت.
هرخانواده ایرانی برای حفظ بنیان خود نیاز به یک سقف دارد که از قضا این سقف اجاره ای است و نرخ کرایه آن به قدری افزایش یافته است که حتی افراد با درآمد بالا را نیز دچار مشکل ساخته است چه برسد به آنها که درآمدی کم و یا فصلی دارند!.
به فصل جابه جایی مستأجران رسیده ایم و اکثر صاحب خانه ها برای بروز کردن نرخ کرایه خود عذر مستأجران را می خواهند و آنها باید به دنبال خانه جدید باشند درحالی که میزان ودیعه و کرایه های جدید با میزان درآمد آنها هیچگونه سنخیتی ندارد.
این وضعیت مردم را مستأصل ساخته است چرا که هیچ گونه امیدی به قوانین و دستورالعمل های اجرایی نیست. چرا که هیچ قدرت و پشتوانه ای برای اجرای آن وجود ندارد و کلام صاحب خانه ها و املاکی هاست که بازار را کنترل می کند. با این اوصاف انتظار می رود مسئولان دست از ساخت مسکن میلیونی بردارند و فکری برای کرایه خانه مستأجران نمایند!