برترین دانشگاه‏‏‌های قاره آسیا

دانشگاه صنعتی "نانیانگ" در سال ۱۹۸۱ میلادی، با سرمایه‌گذاری مالی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری در جنوب غربی کشور سنگاپور آغاز به کار کرد.

 دانشگاه صنعتی نانیانگ (سنگاپور)
دانشگاه صنعتی "نانیانگ" در سال ۱۹۸۱ میلادی، با سرمایه‌گذاری مالی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری در جنوب غربی کشور سنگاپور آغاز به کار کرد.
دانشگاه صنعتی "نانیانگ" از چندین کالج و دانشکده شامل "دانشکده مهندسی"، "دانشکده علوم"، "دانشکده بازرگانی نانیانگ"، "دانشکده پزشکی لی کنگ چیان" "دانشکده تحصیلات تکمیلی"، "کالج علوم انسانی"، "دانشکده هنری" و "دانشکده علوم اجتماعی" تشکیل شده است.
در حال حاضر ۲۷ درصد از دانشجویان این دانشگاه را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و نسبت دانشجویان زن به مرد این دانشگاه ۴۸ به ۵۲ است.
رتبه دانشگاه صنعتی نانیانگ در سطح جهانی، ۱۵ است.
 دانشگاه هنگ کنگ (هنگ کنگ)
این دانشگاه در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده‌ و از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی عالی هنگ‌کنگ محسوب می‌شود.
دانشگاه هنگ کنگ مشتمل بر ۱۰ دانشکده است که زبان آموزش همه آنها انگلیسی‌ است. این رشته‌ها شامل حسابداری و مالی، پزشکی، دندان‌پزشکی، آموزش و پرورش، علوم انسانی، حقوق، زبان‌شناسی،
علوم سیاسی و علوم اجتماعی می‌شود.  دانشگاه هنگ‌کنگ به سبب میراث قوی خود، همواره به آینده نگاه می‌کند.
رتبه دانشگاه هنگ کنگ در سطح جهان، ۱۷ است.
 دانشگاه شینهوا (چین)
دانشگاه شینهوا دانشگاهی در شهر پکن، کشور چین است که همواره در بسیاری از رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی اغلب یکی از دو دانشگاه برتر چین محسوب می‌شود.
این دانشگاه که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد، دارای ۲۰ مدرسه و ۵۹ گروه آموزشی در قالب دانشکده‌های علوم، مهندسی، حقوق، تاریخ، پزشکی، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، علوم انسانی، آموزش و پرورش و هنر است.
رتبه این دانشگاه در سطح جهان، ۲۰ است.
 ایسنا