هدف‌گذاری درآمد ۱۷ میلیارد دلاری با امضای ۲ میلیارد دلار قرارداد نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد؛

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه چهار قرارداد نفتی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید و فرآورش نفت امضا شد، گفت: با اجرای این طرح‌ها، ۱۷ میلیارد دلار درآمد برای کشور هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه چهار قرارداد نفتی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید و فرآورش نفت امضا شد، گفت: با اجرای این طرح‌ها، ۱۷ میلیارد دلار درآمد برای کشور هدف‌گذاری شده است.
به گزارش شانا، محسن خجسته‌مهر در آیین امضای قراردادهای طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های چنگوله و بند کرخه و خرید خدمات فرآورش نفت خام با سرمایه‌گذاری حدود ۲ میلیارد دلار با بیان اینکه
شهید جمهور میراث بزرگی را برای ما برجای گذاشته و باید میراث‌دار ایشان باشیم، افزود: چه میراثی بالاتر از اینکه رشد اقتصادی توسعه یافته و تولید و صادرات نفت افزایش داشته است.
وی با تأکید بر اینکه در ۲ سال و نیم عمر دولت سیزدهم ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد قطعی در صنعت نفت امضا شد، ادامه داد: ۸۰درصد این قراردادها مربوط به توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی است.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: در دو دولت گذشته با احتساب قرارداد توسعه فاز ۱۱ با توتال، حدود ۱۳ میلیارد دلار قرارداد امضا شد.
خجسته‌مهر با اشاره به اینکه در این دولت سالانه بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد امضا شده است، گفت: این در حالی است که در دولت پیشین به‌طور میانگین سالانه یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد نفتی امضا شده بود. این اعداد نشان می‌دهد در دولت سیزدهم سالانه ۶ برابر هشت سال گذشته قرارداد نفتی امضا شده که نشان‌دهنده اراده و سیاست دولت و درک دقیق آیت‌الله رئیسی است.
وی با بیان اینکه تحقق رشد اقتصادی از مسیر رشد تولید است، افزود: با توجه به اینکه مسیر پیشرفت در کشور هموار شده است، در سال‌های پیش‌رو حرکت روشن و درخشان خواهد بود و اهداف مهمی برای رسیدن به برنامه هفتم توسعه داریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: قرارداد توسعه میدان مشترک آذر اسفند پارسال در استان ایلام امضا شد و اکنون قرارداد توسعه میدان مشترک چنگوله به ارزش یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار امضا می‌شود.
خجسته‌مهر با بیان اینکه بر اساس این قرارداد ۲۵ حلقه چاه برای تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه حفاری خواهد شد، تأکید کرد: این قرارداد که با شرکت اویک امضا می‌شود، ۱۳ میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت و ۶۵۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه قرارداد طرح توسعه بند کرخه در خوزستان نیز امروز با شرکت مپنا امضا خواهد شد، گفت: با حفاری ۱۴ حلقه چاه،  ۱۸ هزار بشکه به تولید نفت افزوده خواهد شد.
معاون وزیر نفت ارزش قرارداد توسعه میدان بند کرخه را ۴۳۵ میلیون دلار و عواید حاصل از آن را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: با اجرای این طرح، ۲۵۰۰ شغل ایجاد می‌شود.