بسته حمایتی وزارت بهداشت برای ۶۰ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج

وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون بسته‌های حمایتی تحت پوشش بیماران خاص و صعب العلاج به ۶۰ نوع بیماری رسیده است و در آینده نزدیک به ۸۰ بسته خواهد رسید.

بسته حمایتی وزارت بهداشت برای ۶۰ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج

وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون بسته‌های حمایتی تحت پوشش بیماران خاص و صعب العلاج به 60 نوع بیماری رسیده است و در آینده نزدیک به 80 بسته خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای حمایت از خدمات درمانی تشخیصی بیماری‌های خاص و صعب العلاج در معاونت درمان وزارت بهداشت و با توجه به اینکه تعداد بیماری‌های نادر در کل دنیا حدود
 7000 بیماری است و تعداد شناخته شده آنها در کشور ایران حدود 442 بیماری است و اینکه برای ورود هر بیماری به مجموعه حمایتی وزارت بهداشت، موضوع ابتدا در جلسات کارشناسی با نظر اعضای علمی – مشورتی بیماری مرتبط و حسب ضرورت با حضور نماینده انجمن حمایتی بیماری مربوطه، بسته خدمتی بیماری با توجه به ماهیت آن( مشاوره، ویزیت - اقدامات پاراکلینیک - دندان پزشکی - توان بخشی - داروها) تدوین و جهت تأیید نهایی به منظور پوشش بیمه‌ای/ حمایتی به شورای عالی بیمه/ بیمه سلامت ارجاع می‌شود و بعد از تایید، ابلاغ کشوری  می‌شود.
تا قبل از ابلاغ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در 27 شهریور 1401، در حدود 34 بیماری خاص/ نادر/ صعب العلاج دارای بسته خدمات سلامت با پوشش بیمه پایه و حمایت مالی از سوی وزارت بهداشت بود.
بعد از ابلاغ صندوق مذکور و حسب دستور وزیر بهداشت، تدوین بسته‌های جدید بیماری‌های نادر و ارتقا خدمات بسته‌های قبلی در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری  که تاکنون بسته‌های حمایتی تحت پوشش به 60 نوع بیماری رسیده است و در آینده نزدیک به 80 بسته خواهد رسید. این در حالی است که سازمان بیمه سلامت به عنوان متولی مالی صندوق  لیست 107 بیماری را جهت دریافت کمک هزینه مالی از محل تبصره ماده 9 اساسنامه اعلام کرده است.
شایان ذکر است، آن دسته از بیماران که فاقد بسته خدمتی هستند، می‌توانند در سازمان‌های بیمه گر پایه نشاندار شده و بعد از ارائه مستندات و طرح موضوع در کمیته‌های استانی نسبت به اخذ درصدی از خسارات اقدام کنند.