تولید سالانه بیش از ۳۲ هزار تن انواع ماهی در لرستان

مدیرکل شیلات استان خبر داد؛

مدیر کل شیلات لرستان از تولید سالانه بیش از ۳۲ هزار تن انواع ماهی در مزارع پرورش ماهی سطح استان خبر داد .

مدیر کل شیلات لرستان از تولید سالانه بیش از ۳۲ هزار تن انواع ماهی در مزارع پرورش ماهی سطح استان خبر داد .
به گزارش ایلنا، کیارش بیرانوند در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهیان خاویاری دورود  در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت فوق العاده و کم نظیری در تولید ماهیان سردآبی و گرمابی داشته و با تولید سالانه بیش از ۳۲ هزار تن انواع ماهی در بین استان‌های غیرساحلی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، بیان کرد:پرورش فیل ماهی  ۹۰ کیلویی در مجتمع  ماهیان خاویاری گراوند نمونه‌ای از ظرفیت آبزی پروری این منطقه است.
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته حتی یک گرم تولید ماهی خاویار یا حتی گوشت خاویار در استان  نداشتیم، افزود:طی چند سال گذشته ما بچه ماهی این گونه ارزشمند را از استان‌های شمالی  وارد استان کرده و ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری را در دستور کار قرار دادیم.
مدیر کل شیلات لرستان بیان کرد: حتی توانستیم  رکورد پرورش و تولید خاویار را در استان ثبت کنیم.مدیرکل شیلات لرستان گفت: چندین مجوز پرورش ماهیان خاویاری در بروجرد، ازنا، دورود، پل‌دختر و نقاط مختلف استان صادر کردیم که خوشبختانه توانستیم ظرفیت خوبی را در استان ایجاد کنیم.
بیرانوند با اشاره به اینکه پس از مجوز مزرعه احداث مجتمع‌های خاویاری را در دستور کار قرار دادیم، بیان کرد: مجوز تولید مجتمع یک هزار تنی پرورش ماهیان خاویاری با تولید ۱۰ تن خاویار صادر کردیم.
وی بیان کرد:با  مجتمع‌های جدید رومشکان، درب گنبد،  رنگین بان و مجتمع سپید دشت ظرفیت گوشت خاویاری استان به بیش از پنج هزار تن و تولید خاویار به بیش از بیست تن می‌رسد.
مدیر کل شیلات لرستان گفت:ظرفیتی که در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در استان ایجاد شده به اندازه ظرفیت کل مجتمع‌ها و مزارع خاویاری کشور خواهد بود.به گفته وی به نتیجه رسیدن مجتمع‌های خاویاری در حال ساخت مستلزم حمایت ویژه استاندار، نمایندگان و سازمان مدیریت استان خواهد بود.
بیرانوند ادامه داد :در یکی از مزارع ماهی خاویاری شهرستان دورود، برای نخستین بار در غرب کشور یک فیل ماهی ۹۰ کیلویی پرورش داد که از شکم آن ۱۰ کیلو خاویار استخراج شد.