فدراسیون همه چیز را برای ما فراهم کرد

جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز :

جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: فدراسیون تنیس روی میز همه چیز را برای ما فراهم کرد و برای اولین بار ما از طریق رنکینگ توانستیم کسب سهمیه کنیم.

فدراسیون همه چیز را برای ما فراهم کرد

جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: فدراسیون تنیس روی میز همه چیز را برای ما فراهم کرد و برای اولین بار ما از طریق رنکینگ توانستیم کسب سهمیه کنیم.
وی در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب سهمیه المپیک نوشاد عالمیان، اظهار داشت: نوشاد کسب سهمیه خود را با صعود به مرحله سی و دوم در مسابقات گرند اسمش عربستان قطعی کرد. او اگر در مسابقات بعدی حضور یافت، برای ارتقای رنکینگ و سیدبندی خود شرکت کرد تا در جای بهتری در بازی‌های المپیک قرار بگیرد.
وی افزود: در حال حاضر رنکینگ نوشاد ۵۲ است و نیما در رده ۱۷۳ جهان قرار دارد. ما مثل المپیک ریو توانستیم دو سهمیه در بخش انفرادی داشته باشیم. هرچند در بخش تیمی شانس داشتیم و در مسابقات جهانی کره جنوبی می‌توانستیم در بخش تیمی سهمیه کسب کنیم اما مولفه‌هایی چون برد و باخت حریفان و شرایط مختلف جسمی و روحی و آب و هوایی دخیل بود.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: کسب سهمیه تیمی المپیک سخت است و گفته بودیم که رزرو بودیم و اگر تیمی انصراف دهد به المپیک می‌رویم اما چنین چیزی محال است.
وی ادامه داد: تمامی بازیکنان برتر دنیا در المپیک حضور دارند و همه آنها خوب و قوی هستند. باید ببینیم که قرعه بچه‌های ما در جدول چطور خواهد شد و در کجای جدول قرار می‌گیرند. روحیه و شرایط بازیکنان و خیلی از موارد دیگر می‌تواند روی پینگ پنگ‌بازان ما اثر بگذارد اما ما سعی می‌کنیم تا نتایج خوبی را در بازی‌های المپیک ثبت کنیم.
لطف‌الله نسبی یادآور شد: در المپیک ریو به یاد دارم که سرمربی بانوان به مسابقات اعزام نشد زیرا اعلام کرده بودند که به ازای هر دو بازیکن یک سرمربی به مسابقات اعزام می‌شود و امسال هم با پیگیری‌های فدراسیون تنیس روی میز سرمربی به مسابقات گزینشی اعزام شد.
وی ادامه داد: نیما و نوشاد عالمیان پس از کسب سهمیه المپیک در مسابقات باشگاهی ایران شرکت کردند. یک سری تست‌های پزشکی دارند که در این چند روز انجام می‌شود و تست دوپینگ می‌دهند. اردوی تیم ملی تنیس روی میز هم ۱۴ تیر ماه آغاز می‌شود تا زمان اعزام ادامه دارد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تشکر ویژه از فدراسیون تنیس روی میز گفت: فدراسیون همه چیز را برای ما فراهم کرد و برای اولین بار ما از طریق رنکینگ توانستیم کسب سهمیه کنیم و در اینجا باید از حامیان مالی هم تشکر کنم.