آب شیرین کن کرگان میناب طی ماه‌های آتی وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور:

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از روند احداث آب شیرین کن بندر کرگان میناب بازدید کرد و گفت:آب شیرین کن کرگان میناب طی ماه‌های آتی وارد مدار تولید می‌شود.

آب شیرین کن کرگان میناب طی ماه‌های آتی وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از روند احداث  آب شیرین کن بندر کرگان میناب بازدید کرد و گفت:آب شیرین کن کرگان میناب طی ماه‌های آتی وارد مدار تولید می‌شود.
به گزارش مهر، هاشم امینی با بیان اینکه موانع پیش روی آب شیرین کن کرگان مرتفع شده و عملیات تکمیل آن در حال انجام است، افزود:طبق پیش بینی، این آب شیرین کن امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود.
وی افزود:بندر کرگان به دلیل موقعیت جغرافیایی فاقد منابع آب زیرزمینی است، افزود: با هدف رفع مشکل آبی این روستا پیش بینی احداث آب شیرین کن با ظرفیت ۳ هزار مترمکعب در شبانه روز شده که ۲۵۰۰ متر مکعب آن طی ماه‌های آتی وارد مدار تولید می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، این آب شیرین کن نیاز آبی جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر را مرتفع خواهد کرد و به دغدغه و مطالبه چندین ساله مردم کرگان پاسخ خواهد داد.
در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: تکمیل این پروژه به پایداری وضعیت آب کرگان کمک شایانی می‌کند از این رو سرمایه گذار پروژه نیز قول داده تا بخشی از این ظرفیت طی ماه‌های پیش رو را وارد مدار بهره برداری کند.
وی با بیان اینکه آبفای هرمزگان به دنبال تأمین آب پایدار کرگان میناب است، گفت:به دلیل همجواری کرگان با دریا، از ظرفیت شیرین سازی آب دریا بهره گرفته‌ایم که امیدواریم مردم این روستا نیز در آینده‌ای نزدیک طعم گوارای این آب شیرین کن را بچشند.