۳۶هزار مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، گفت: ۳۶ هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی است.

۳۶هزار مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، گفت: ۳۶ هزار واحد نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی است.
فرشید ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در گذشته ۱۸۸ روستای در معرض خطر در این استان وجود داشت، اظهار کرد: از این تعداد ۸۶ روستا در قالب ۵۶ سایت و شهرک اسکان پیدا کردند و ۴۷ روستای در معرض خطر نیز تحت مطالعات امکان‌سنجی به منظور نیاز به جابجایی و درجاسازی قرار گرفتند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری نیازمند جابجایی و ۱۳ روستا نیز نیازمند درجا سازی هستند که عملیات هدایت آب‌های سطحی و احداث دیوار حائل در این روستاها آغاز شده است.
 ۵۶درصد واحدهای مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شدند
ریاحی با بیان اینکه ۸۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در مقایسه با نُرم کشوری(۵۱درصد) ۵۶درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شدند و ۴۴ درصد باقی‌مانده که ۳۶۰۰۰ واحد هستند نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی است که با استفاده از تسهیلات بهسازی و طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۵۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: زمانیکه حادثه‌ای در استان اتفاق می‌افتد، ارزیاب‌های بنیاد مسکن واحدهای خسارت دیده را کارشناسی کرده و متناسب با درصد خسارت به واحدهای احداثی و تعمیری تقسیم می‌کنند.
ریاحی عنوان کرد: در خسارت ناشی از سیل به روستای بارده، ۸۷ واحد مسکونی ارزیابی شدند که نیاز به تخریب و بازسازی داشتند که ۶۰ واحد تخریب و آواربرداری انجام و عملیات احداث و بازسازی آغاز شد و هم‌اکنون در مراحل مختلف نازک‌کاری قرار دارند و  ۴۳ واحد نیز به عنوان واحدهای نیازمند تعمیرات شناخته شدند که تامین اعتبار و ارائه تسهیلات معیشتی روستایی برای این خانه‌ها نیز صورت گرفت.
افزایش سهمیه مقاوم‌سازی روستاهای چهارمحال و بختیاری در دولت شهید رئیسی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در گذشته سالانه ۲۰۰هزار واحد در کشور مقاوم‌سازی می‌شد که سهم این استان ۲۵۰۰ واحد بود، اضافه کرد: در دولت شهید رئیسی این سهمیه به ۳۵۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرد و همچنین ظرفیت مقاوم‌سازی این استان به ۷۵۰۰ واحد افزایش یافت.