پهپادی که پارازیت‌ها را دور می‌زند

برای مقابله با جنگ‌افزارهای الکترونیکی؛

فناوری برای مقابله با اقدامات جنگ افزارهای الکترونیکی علیه پهپادها توسعه یافته که می تواند پارازیت ها را با دقت ۹۰ درصد دور بزند و اهداف روی زمین را با دقت بالا نابود کند.

فناوری برای مقابله با اقدامات جنگ افزارهای الکترونیکی علیه پهپادها توسعه یافته که می تواند پارازیت ها را با دقت ۹۰ درصد دور بزند و اهداف روی زمین را با دقت بالا نابود کند.
به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک شرکت سوییسی تهیه کننده سیستم های عملیاتی از فناوری رونمایی کرده که به پهپادها اجازه می دهد اقدامات متقابل جنگ الکترونیک مانند پارازیت را دور بزنند.
شرکت اوتریون فناوری پهپاد جدید «اسکای نود اس» را برای فعالیت های نظامی و جهت افزایش پشتیبانی دفاعی در مقابل خطرات معرفی کرده است. اسکای نود اس سبب می شود پهپادهای کاملا خودکار اهداف زمینی را با دقت بالایی ردیابی و نابود کنند.
شرکت سازنده فناوری اعلام کرد اسکای نود یک رایانه و کنترل کننده پرواز است که نخستین فناوری ارزان قیمت NDAA را عرضه می کند که با طیف وسیعی از وسایل نقلیه نظامی و تجاری یکپارچه می شود.
این سیستم که کارآمدی آن در ماموریت های جنگی اوکراین نیز به اثبات رسیده، برای نیروهای اوکراین قابلیت بینایی رایانشی پیشرفته ای اعطا می کند تا بتوانند اقدامات انجام شده برای از بین بردن سیگنال جی پی اس و فرکانس رادیو در جنگ افزارهای الکترونیکی را دور بزنند یا با آنها مقابله کنند.
این نخستین فناوری است که امکان کنترل پرواز کاملا خودکار و محافظت در برابر پارازیت ها را برای انبوه پهپادها فراهم می کند. سیستم مذکور دقت بی سابقه ای دارد و در نتیجه نرخ موفقیت آن در عملیات از  ۲۰ به بیش از ۹۰ درصد می رسد.
قیمت این فناوری با یک موبایل قابل مقایسه است و شرکت سازنده مدعی است پهپادهای جنگی فناورانه را گسترده می کند. نرم افزار مذکور به تولید کنندگان و تهیه کنندگان پهپادهای آمریکایی کمک می کند از همتایان چینی خود سبقت بگیرند.