دختران تکواندو ایران برای نخستین بار قهرمان جام‌جهانی شدند

بانوان شایسته تکواندو ایران در دیدار پایانی و در یک مبارزه سخت و نزدیک مراکش را شکست دادند و برای نخستین بار روی سکوی نخست جام جهانی ایستادند.

بانوان شایسته تکواندو ایران در دیدار پایانی و در یک مبارزه سخت و نزدیک مراکش را شکست دادند و برای نخستین بار روی سکوی نخست جام جهانی ایستادند.
گفتنی است ، در ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ تکواندو که به صورت تیمی در کره جنوبی جریان دارد، گروه دختران با حضور تیم‌هایی از مراکش، ساحل عاج، چین، هند، ایران و میزبان در شهر «چانچئون» پیگیری شد که تیم ملی بانوان کشورمان مقتدرانه توانست ضمن تاریخ سازی برای اولین بار قهرمان شود.
تیم ملی ایران در مبارزه نخست با ترکیب یلدا ولی نژاد، مهلا مؤمن زاده و ملیکا میرحسینی برابر کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفت و در یک مبارزه دیدنی و جذاب و به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد. بانوان شایسته تکواندو ایران قاطعانه و در ۲ راند با نتایج ۱۷۵ بر  ۱۵۵ و ۱۵۵ بر ۱۳۵ (امتیازات به صورت تیمی محاسبه می‌گردد) مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد.
تیم ملی ایران با نظر فاطمه صفرپور با یک تغییر به مصاف مراکش رفت. ساغر مرادی جایگزین مهلا مؤمن زاده شد تا وی در کنار ولی نژاد و میرحسینی در یک دیداری نزدیک ۲ بر یک با نتایج (۱۸۰ بر ۱۷۵ ایران / ۱۴۵ بر ۱۲۰ مراکش / ۱۴۵ بر ۷۹ ایران) به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر بردند.
تیم ملی ایران در حالی جام قهرمانی را برای نخستین بار به خود اختصاص داد که ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده دو نماینده المپیکی خود را همراه نداشت.
گفتنی است تیم آقایان موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند. همچنین رقابت‌های بخش ترکیبی چهارشنبه برگزار می‌شود که تیم ایران دور نخست استراحت داشته و برای صعود به دیدار نهایی برنده مبارزه چین و کره جنوبی را پیش رو خواهد داشت.