افزایش سقف کارت‌های چندمنظوره حمل و نقل عمومی در پایتخت

با تصویب شورای شهر تهران، سقف کارت‌های چندمنظوره حمل و نقل عمومی در پایتخت افزایش یافت.

افزایش سقف کارت‌های چندمنظوره حمل و نقل عمومی در پایتخت

با تصویب شورای شهر تهران، سقف کارت‌های چندمنظوره حمل و نقل عمومی در پایتخت افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با دویست و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، «الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» و «الحاق یک بند به تبصره یکم ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» بررسی و تصویب شد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با این مصوبه، سقف کارت‌های چندمنظوره از تاریخ اجرا، برای تمامی اقشار از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و شهرداری باید بار مالی ناشی از این مصوبه را محاسبه و به شورا ارسال کند.
علی اصغر قائمی افزود:دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های جانبازان که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان دارای ۲۵ درصد جانبازی، خدماتی را ارائه کند و شهرداری تهران موظف است خدمات رایگان به این قشر ارائه و هزینه‌های آن را در حساب‌های فی ما بین دولت اعمال کند.
این عضو شورا افزود:برآورد مالی کارت منزلت و خبرنگاران ۶۲.۵ میلیارد تومان بوده که به بیش از ۸۸ میلیارد تومان در سال جاری می‌رسد و بار مالی سنگینی ندارد.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه گفت:  ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش هزینه ناشی از افزایش سقف کارت منزلت ایجاد خواهد شد که به شورا ارائه می‌شود، اما در طرح دولت برای جانبازان و ایثارگران که به بیش از ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد و تشخیص آن نیز سخت است، بار مالی سنگینی دارد.