‌تأمین ۳۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن در خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان خبر داد.

‌تأمین ۳۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت  ۱۵۰ هزار واحد مسکن در خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان خبر داد.
مسعود بیات منش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موضوع مسکن و خانه‌دار شدن جوانان در استان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار ساکن هستند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم، در حالی که اکنون به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد.
وی با اشاره به کمبود ۷ درصدی تعداد خانه مسکونی در استان خوزستان افزود: با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان‌ تعادل برقرار می‌شود.
بیات‌منش به تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان اشاره کرد و گفت: موضوع الحاق به محدوده شهرها و طراحی این زمین‌ها انجام شده و حدود ۳۰ درصد از این اراضی در مرحله آماده‌سازی قرار دارند و امیدواریم با رونق وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، در حوزه مسکن نیز شرایط بهتری برای مردم استان فراهم
 شود.
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره  به موضوع راه‌های استان خاطرنشان کرد: در خوزستان، ۱۱ محور کریدوری و راه ملی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد که باید چهار خطه شوند.
وی ادامه داد:تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان طی چند سال اخیر چهارخطه شده‌ و حدود ۳۸۰ کیلومتر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند. همچنین برای مابقی طرح‌های مربوط به راه‌های استان به دنبال تامین منابع مالی هستیم.