گرما در حال آسیب رساندن مالی و جانی به مردم است

طی دو روز گذشته با افزایش دمای هوا در سراسر کشور در برخی مناطق شاهد گرمازدگی شدید و مراجعه مکرر به اورژانس بودیم. در برخی مناطق جنوبی کشور دما بیش از ۵۰ درجه رسیده و مردم مجبورند به سبب انجام امورات روزمره در این هوای گرم رفت و آمد کنند و این مسئله مشکل زیادی را ایجاد کرده است.

طی دو روز گذشته با افزایش دمای هوا در سراسر کشور در برخی مناطق شاهد گرمازدگی شدید و مراجعه مکرر به اورژانس بودیم. در برخی مناطق جنوبی کشور دما بیش از 50 درجه رسیده و مردم مجبورند به سبب انجام امورات روزمره در این هوای گرم رفت و آمد کنند و این مسئله مشکل زیادی را ایجاد کرده است.
اینکه باز هم بخواهیم به مردم بگوئیم انرژی را درست مصرف کنید، ربطی به گرمای هوا ندارد. گرمای هوا امری طبیعی است که باید آن را مدیریت کرد. بخشی از مدیریت این گرما و مشکلات همراه با آن مربوط به مدیریت انرژی است اما بخش دیگری از آن مربوط به ایجاد فضای مناسب برای کاهش رفت و آمد مردم در فضای عمومی می باشد.
بسیاری از کسبه صبح زود به محل کارمی روند و تقریباً با حضور درمحل کسب خود از گرما مصون هستند اما بسیاری از مردم برای انجام امورات خود چاره ای ندارند تا در فضای باز حضور یابند. درچنین شرایطی باید امکان دورکاری کارمندان و ادارات و فراهم سازی دسترسی مردم به خدمات الکترونیک امری طبیعی است.
اگر قادر به چنین امری نیستیم بهتر است تعطیلی سراسری و یا  منطقه ای را در دستور کار قرار دهیم تا مردم در این فضا دچار مشقت و آسیب نشوند و حداقل اقدامی برای کاهش مصرف انرژی هم باشد.