نظارت بر زندان‌ها و زندانیان نباید کمرنگ شود

اژه ای:

رییس قوه قضائیه، بر مقوله نظارت بر زندان‌ها و زندانیان که طی سال‌های گذشته به خوبی صورت گرفت و نباید کمرنگ شود، تاکید کرد.

نظارت بر زندان‌ها و زندانیان نباید کمرنگ شود

رییس قوه قضائیه، بر مقوله نظارت بر زندان‌ها و زندانیان که طی سال‌های گذشته به خوبی صورت گرفت و نباید کمرنگ شود، تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، تیر طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن تسلیت و تعزیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه حزن آل‌الله و ماه شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین و یاران باوفایش، به تبیین و تشریح فلسفه و اهداف قیام عاشورا پرداخت.
رئیس قوه قضائیه در همین راستا تاکید کرد: مقوله نظارت بر زندان‌ها و زندانیان طی سال‌های گذشته به خوبی صورت گرفت و باید استمرار یابد و نباید کمرنگ شود و باید همواره در زمره اولویت‌های مقامات سازمان زندان‌ها و مقامات ذیصلاح در دادستانی باشد؛ بعضاً گزارش‌هایی ناظر بر نحوه بازرسی‌ها از زندانیان ورودی به زندان، به ما واصل می‌شود؛ تاکید ما آن است که در بازرسی از زندانیان هنگام داخل شدن به زندان، جهت جلوگیری از ورود اشیای ممنوعه به داخل زندان، باید قواعد شرعی و قانونی به صورت کامل رعایت شود و حرمت افراد پاس داشته شود. ممکن است در میان صدها زندانی وارده به زندان، یک فرد متخلف وجود داشته باشد که بخواهد شیء ممنوعه‌ای را وارد زندان کند، به هیچ وجه نباید برای سَد کردن راه آن فردِ متخلف، حرمت سایر زندانیان رعایت نشود؛ حرمت کلیه زندانیان باید به صورت کامل حفظ شود و اگر در موعد بازرسی‌ها از زندانیان خدای‌ناکرده حرمت زندانی‌ای هتک شود، آثاری به دنبال خواهد داشت که شاید قابل دفاع و جبران نباشد.
رئیس عدلیه در ادامه با قدردانی از اقدامات مرکز رسانه قوه قضائیه گفت: تمامی بخش‌ها و مراکز قضائی باید همکاری‌های خود را با مرکز رسانه قوه قضائیه گسترش دهند و اطلاعات مورد نیاز این مرکز را در اسرع وقت آماده و تدوین کنند تا مسئولان و دست‌اندرکاران مرکز رسانه بتوانند در قبال مطالب خلاف‌واقع و کذب و شبهاتی که از سوی افراد مغرض و یا غافل مطرح می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن و با دقت کافی، پاسخ دهند.