استفاده از زمین های خالی جهت توسعه فضای سبز و زیبایی شهر

لزوم توجه به نقاط کمتر توسعه یافته شهری؛

كلانشهر رشت يكي از زيباترين شهرهاي استان گيلان به عنوان مركز استان با طبيعتي جان‌افزا و چشم‌اندازهاي روح‌بخش و داراي اماكن تاريخي و گردشگري كه در زمره مناطق توريستي نظر بسياري از گردشگران داخلي حتي خارجي را به خود جلب نموده بالاخره با جاذبه‌هاي خاص خود تفرجگاه مردم بيشماري است كه از دور و نزديك براي پر كردن اوقات فراغت به ميدان شهرداري مركز شهر مراجعه مي‌كنند تا چهره و چهره با يكديگر ديداري داشته باشند.

رشت – سيده حدیث میرزاده
كلانشهر رشت يكي از زيباترين شهرهاي استان گيلان به عنوان مركز استان  با طبيعتي جان‌افزا و چشم‌اندازهاي روح‌بخش و داراي اماكن تاريخي و گردشگري كه در زمره مناطق توريستي نظر بسياري از گردشگران داخلي حتي خارجي را به خود جلب نموده بالاخره با جاذبه‌هاي خاص خود تفرجگاه مردم بيشماري است كه از  دور و نزديك براي پر كردن اوقات فراغت به ميدان شهرداري مركز شهر مراجعه مي‌كنند تا چهره و چهره با يكديگر ديداري داشته باشند.
گفتني است يكي از اقدامات اساسي شوراي شهر كه چهار طرف مركز شهر را از ورود هرگونه خودرو جلوگيري كردند تا يك فضايي عالي و تفريحي براي شهروندان  ایجاد کردند البته مسئوليت شهرداري در حفظ و مراقبت از اين فضا چندين برابر شده است از طرفي حساسيت شهروندان عزيز در استمرار شادابي و طراوت اين شهر توريستي كه در تاريخ گيلان ثبت است مثال‌زدني مي‌باشد و هر يك نسبت به شهر و عملكرد شهردار و اعضاي شوراي شهر گفتني ها دارند كه واقعاً شنيدني است. عرفان داودي مدير و صاحب پست بانك در بلوار شهيد چمران متولد شده رشت مي‌گويد طبيعت شهر رشت زيباست و اين زيبايي فقط اختصاص به اين نقطه از شهر ندارد چون مناطق ديگري نيز مانند پارك ملت حوالي فرمانداري رشت كه بسیار جالب و ديدني است داراي آب‌نماي نمونه‌اي مي‌باشد امّا متأسفانه با توجه به هزينه‌هاي زيادي كه در راه‌اندازي آن شده است متأسفانه مدتي است خاموش است. عرفان مي‌گويد ميدان امام حسين داراي چندين پارك كوچك است كه نه تنها هيچگونه تجهيزاتي ندارد حتي فاقد يك تير برق است بعضي شب‌ها به علت خاموشي مطلق پايگاه امني براي افراد ولگرد خصوصاً سارقين شده است يا اينكه چند كوچه در حوالي ميدان امام حسين (ع) وجود دارد كه به علت کم توجهی مسئولين شهري تبديل به جاده خاكي شده است.
داودي مي‌گويد كه ساكنين اين كوچه‌ها طومار تنظيم كردند حتي تقاضا نوشتند و مدت ۲ سال است در نوبت قرار دارند امّا هنوز هم خبری  از روكش نشده است .
مسئولین مربوطه هم ترتیبی اتخاذ نمایند تا هر چه سريعتر اقدام به روكش كوچه‌هاي فوق‌الذكر و مکان هایی که مردم تردد دارند داشته باشند .
فرشيد داودي يكي ديگر از ساكنين كوچه شهيد نظري رئيس هيأت مديره اتحاديه دامداران گيلان نيز گفت بنويسيد كه در حوالي دادگستري باغي به وسعت ۵۰ هزار مترمربع از بعد از انقلاب رها شده است و تاكنون هم شهرداري یا مقامات شهري بازديدي از اين فضاي سبز نداشته اند. با توجه به كمبود فضاي سبز در شهر رشت پیشنهاد می گردد که  اي كاش مسئولین مربوطه همتي كنند اولاً از باغ ۵۰ هزار متري كه بهترين و
جالب ترين فضاي سبز شهر است بازديدي داشته باشند تا چنانچه مشکل قانونی نداشته باشد تا با بهره برداری مفید از این مکان در جهت ایجاد محیط پارک شهری و یا با راه‌اندازي يك پارك كودك دلگرمي  و نشاط به خانواده‌ها هديه كنند و همچنان آثاري جاويد از خود به جاي بگذارند.
با توجه به کارهای خوب انجام شده امیدواریم که تا هر چه سريعتر با اقدامي چون ايجاد روشنايي در پاركهاي كوچك حوالي ميدان و راه اندازی ساختمان ها و ده ها مغازه كه ساخته ولي به امان خدا رها شده است محیطی سالم برای این منطقه فراهم شود تا امنيت ساكنين منطقه بيش از اين در خطر قرار نگيرد. اين افراد مي‌گويند ما همسايه دادگستري هستيم شنيده‌ايم كه اخيراً شخصی به عنوان رئيس كل معرفي شده است كه بسيار پيگير مشكلات مردمي است. ما هم از ايشان تقاضا داريم تا در زمينه مشكلاتي كه به عنوان دردنامه مردمی رسانه‌اي كرده‌ايم پيگير باشند و شبها ما را از خاموشي و ناامني نجات دهند. ان‌شاءالله