ساخت ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن جدید ذخیره آب در تهران

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ساخت و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن جدید ذخیره آب شرب در استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ساخت و بهره‌برداری از ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن جدید ذخیره آب شرب در استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش وزارت نیرو،"حسام خسروی" بنیان سیستم آبرسانی در شهر تهران را بر پایه وجود مخازن ذخیره آب شرب عنوان کرد و گفت: برای پایداری آب شرب پایتخت، ساخت مخازن متناسب با پراکندگی و تراکم جمعیتی انجام شده است بطوریکه اکنون در شهر تهران ۲ میلیون و
۷۰۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب در مدار بهره‌برداری است و همزمان با توسعه این اَبرشهر، مخازن ذخیره آب شرب نیز توسعه می‌یابند.
خسروی در ادامه به نقش مخازن آب شرب در چرخه و سیستم آبرسانی شهر تهران اشاره کرد و گفت:ایجاد پایداری در شبکه آب، ثابت نگه‌داشتن سطح فشار شبکه توزیع، اختلاط آب و کاهش حوادث شبکه توزیع آب را می‌توان از مزایای اصلی مخازن آب شرب برشمرد.
وی ساخت، توسعه و تکمیل مخازن آب شرب در شهر تهران را در چارچوب طرح جامعه آبرسانی تهران و پروژه عظیم رینگ آبرسانی شهر تهران عنوان کرد و گفت: با تکمیل رینگ آبرسانی و وارد مدار شدن احجام موردنیاز مخازن ذخیره آب شرب، چرخه آبرسانی شهر تهران به سطح پایداری بیشتری خواهد رسید.
وی به اجرای شبانه‌روزی پروژه عظیم رینگ آبرسانی در پایتخت اشاره کرد و گفت:در برنامه امسال مقرر شده است ۱۶ کیلومتر از پروژه رینگ آبرسانی شهر تهران را اجرا کنیم و هم‌اکنون علاوه بر لوله‌گذاری‌هایی در اقطار ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر به صورت پایپ‌جکینگ (لوله‌رانی) در هفت نقطه از غرب تهران، این پروژه به صورت شبانه‌ در محدوده خیابان دماوند و برخی خیابان‌های اصلی پایتخت در حال اجرا است.
وی رینگ آبرسانی تهران را یکی از پروژه‌های حیاتی آبرسانی شهر تهران و چتر نجات آبی پایتخت عنوان کرد و گفت: علی‌رغم محدودیت‌ها و دشواری‌های زیاد، این پروژه بدون وقفه در حال اجرا و نزدیک شدن به مراحل پایانی است.  
وی همچنین با بیان اینکه متوسط مصرف آب در ۱۰ روز نخست تیرماه امسال به طور متوسط روزانه به سه میلیون و ۶۸۰ هزار مترمکعب رسیده است، به تجربه مثبت مشارکت شهروندان تهرانی در سال گذشته در کاهش مصرف آب شهری و گذر موفق از تنش آبی اشاره و بر ضرورت ادامه این مشارکت و صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف آب شرب از سوی شهروندان تاکید کرد.