ورود بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی

معاون وزیر راه خبر داد؛

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت:طی ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت:طی ۳۳ ماه گذشته بیش از  ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون  ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.
به گزارش مهر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه حوزه هوایی در لبه فناوری حرکت می‌کند، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان انتشار اخبار این صنعت بی‌شک حائز اهمیت بوده و یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در کشور توسعه یافته و در حال توسعه، توسعه یافتگی در حوزه هوایی است.
وی تصریح کرد:شرایط کرونا، وضعیت نابسامان اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی، تحریم‌ها و … در سال ۱۴۰۱ باعث شده بود هواپیماها در کشور زمین‌گیر شوند و برای خروج از این شرایط راهبردهای نوآوری، توسعه ناوگان، نوسازی و تاب‌آوری و ساخت هواپیمای بومی در پیش گرفته شد.
به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور؛ در دولت سیزدهم بیش از ۴۰ توافقنامه بین‌المللی با کشورهای همسایه و منطقه منعقد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در سه سال گذشته با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها و مشکلات، اما ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی‌ترین سطح رعایت شد و هم‌اکنون ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می‌کنیم.
وی افزود:در ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.