تخلیه و بارگیری ۲۵ درصد کالا‌های نفتی و غیرنفتی کشور در بنادر بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت:بر اساس آمار، در فصل بهار ۲۵ درصد کل تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی کشور در بنادر استان بوشهر انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت:بر اساس آمار، در فصل بهار ۲۵ درصد کل تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی کشور در بنادر استان بوشهر انجام شده است.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمدهادی رستمیان در نشست با مسئولان بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد:توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی بوشهر در سه سال اخیر با شتاب و کیفیت خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.
وی افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر نسبت‌به قبل رشد محسوسی داشته که امیدواریم این روند تداوم یابد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون تن کالا در ۱۱ بندر استان در سه ماه نخست امسال، اضافه کرد: بر اساس این آمار در فصل بهار ۲۵ درصد کل تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی کشور در بنادر استان بوشهر انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز میزان تخلیه و بارگیری محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر در سه ماه نخست امسال را ۲۴.۸ میلیون تن دانست و افزود: این میزان و تخلیه محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر ۴.۶ درصد کل تخلیه و بارگیری مواد نفتی کشور است.
محمد شکیبی‌نسب با بیان این‌که در سه ماه نخست امسال ۲۷.۷ درصد صادرات دریایی کشور را به میزان ۷.۴ میلیون تن در بنادر استان بوشهر انجام شده است، اضافه کرد: در این مدت ۴۴۱ هزار تن ترانزیت از طریق بنادر استان بوشهر ثبت شده که ۱۲.۸ درصد کل ترانزیت دریایی در بنادر کشور است.وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر را یک میلیون و ۷۲۸ هزار تن اعلام و بیان کرد: این میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر نسبت به سه ماه مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش یافته است.