تأمین برق و پایدار‌سازی شبکه انتقال برق جنوب خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:در ادامه روند پایدارسازی شبکه انتقال برق جنوب خوزستان، نیروگاه آبادان به نیروگاه افق متصل شد.

اهواز-محمدی
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:در ادامه روند پایدارسازی شبکه انتقال برق جنوب خوزستان، نیروگاه آبادان به نیروگاه افق متصل شد.
علی اسدی بیان کرد: با اتصال نیروگاه برق آبادان به نیروگاه افق، برق مورد نیاز جنوب خوزستان (شهرستان‌های آبادان، شادگان و ماهشهر) تامین و پایداری شبکه افزایش پیدا کرد.وی با اشاره به طوفان تندباد در اردیبهشت ماه خوزستان و آسیب به خطوط برق انتقال و فوق توزیع این منطقه، تصریح کرد: با بسیج همه امکانات در کمترین زمان ممکن دکل‌های آسیب دیده و سقوط کرده نوسازی، بازسازی و بهینه‌سازی شد تا شبکه به حالت عادی برگردد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای عملیاتی و سختی‌های محیطی کار برای عادی‌سازی شبکه انتقال برق این منطقه، افزود: باتوجه به نزدیکی شروع پیک مصرف و شدت گرما در جنوب خوزستان، در سه شیفت ‌کاری عملیات عادی‌سازی خطوط  (۱۳۲، ۲۰۰ و ۴۰۰ کیلوولت) انجام گرفت و شبکه به حالت عادی بازگشت.
اسدی بیان کرد: در ادامه این اقدامات، با اتصال نیروگاه برق آبادان به نیروگاه افق به وسیله خطوط ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت، تامین برق منطقه از امنیت بیشتری برخوردار شد و در پایداری کامل قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با این اقدامات تلاش می‌شود که عبور موفقی از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ صورت بگیرد که با همراهی مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، این موفقیت حاصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اعلام پایان پروژه بازسازی و احداث برج‌های حادثه دیده در منطقه شادگان و اتصال نیروگاه آبادان به نیروگاه افق، از حمایت و راهبری مدیرعامل و معاونین شرکت توانیر و اقدامات جهادی و شبانه‌روزی کارکنان معاونت بهره‌برداری و دیگر بخش‌های شرکت برای به اتمام رساندن این پروژه سخت و پایدار سازی شبکه برق منطقه در شرایط گرمای طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه و رطوبت شدید هوا، تقدیر و قدردانی کرد.