۳۱۸ بازرسی از تجهیزات تفریحی شهربازی‌های استان در یکصد روز ابتدایی سال ۱۴۰۳

مدیرکل استاندارد البرز خبر داد؛

محمد آئینی مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به این که تجهیزات تفریحی شهربازی‌ها، مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند، اظهار داشت:در یکصد روز ابتدایی سال جاری ۳۱۸ بازرسی از این تجهیزات در استان البرز انجام شده و فعالیت مراکز تفریحی بدون مجوز استاندارد براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ممنوع می باشد.

کرج-فرشته خاکپور
محمد آئینی مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به این که تجهیزات تفریحی شهربازی‌ها، مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند، اظهار داشت:در یکصد روز ابتدایی سال جاری  318 بازرسی از این  تجهیزات در استان البرز انجام شده و فعالیت مراکز تفریحی بدون مجوز استاندارد براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ممنوع می باشد.
وی افزود:اسامی و فهرست وسایل بازی تفریحی نصب شده در شهربازی های استان البرز و همچنین اعتبار گواهی آنها از طریق این اداره کل و یا از سامانه نظارت بر تجهیزات تفریحی سازمان ملی استاندارد به آدرس پورتال www.isad.isiri.gov.ir قابل احصا است.
آئینی با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر تجهیزات تفریحی شهربازی‎ها طی ماه‌های اخیر و با شروع تعطیلات تابستانی مدارس تشددید شده است، گفت:شهروندان به عنوان بازرسان افتخاری استاندارد، در صورت مشاهده فعالیت شهربازی های فاقد استاندارد، موضوع را از طریق سامانه 1517 به این اداره کل اعلام کرده تا بلافاصله بررسی ها، ارزیابی ها و بازرسی های لازم صورت پذیرد.
مدیرکل استاندارد البرز گفت:این اداره کل  واحدهای متخلف را فورا به مراجع صالح قضایی معرفی کرده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت می نماید.
آئینی در انتها تاکید کرد:در سال 1402 بیش ازیک هزار و 140 بازرسی از تجهیزات تفریحی  استان البرز انجام شده و این امر مهم در سال جاری نیز با جدیت و به صورت مستمر پیگیری می شود.