ضرورت تشکیل دولت جدید بر محور نیازهای جامعه

مشكلات جامعه در حال انباشته شدن بر روي هم است و گويا بنايي براي سبك سازي و حل كردن آن وجود ندارد. مسئولان يك به يك مدام از دستاوردهاي گوناگون كشور حرف مي زنند و وعده مي دهند اما در ميدان عمل چيزي تغيير نمي كند و شرايط هر روز براي مردم سخت تر مي گردد.

ضرورت تشکیل دولت جدید بر محور نیازهای جامعه

مشكلات جامعه در حال انباشته شدن بر روي هم است و باید برای سبك سازي و حل كردن آن تلاش بیشتری انجام داد.
در بحث مديريت امور جامعه، موضوع مهارت و دانش اختصاصي مقوله اي بسيار مهم تلقي مي شود. چرا كه اگر مديران و مسئولان در حيطه اي كه مسئوليت دارند از شناخت و تخصص كافي برخوردار نباشند قطعاً تحول و بهبودي در روند امور ايجاد نمي شود.
در ادوار مختلف به عینه مشاهده کرده ایم در برخي امور عنان كار به دست كساني داده شده كه از مجموعه تحت امرشان هيچ شناختي ندارند و مسئولیتی را پذیرفته اند. طبيعي است كه در چنين وضعيتي امورات مردم و مشكلات كشور لاينحل بماند و شاهد تلنبار شدن آنها در بخش هاي مختلف باشيم.
اما در بخش ديگري از اين وضعيت نامناسب بايد به عدم درك وضعيت و مطالبات مردم از سوي مسئولان اشاره داشت كه اتفاقاً اين موضوع براي جامعه بسيار قابل اهميت است. چرا كه اولاً جامعه به امیدی در راستای اصلاح و تحول در انتخابات شرکت کردند و دوم اینکه اساساً جامعه دخلي در عزل و نصب هاي مديران اجرايي ندارند اما عملكرد آنها را با مطالبات و نيازهاي خود مقايسه مي كنند و مي بينند كه كدام دستگاه و يا مدير از جنس درد و مشكلات مردم حرف مي زند و در راستاي حل آن حركت مي كند.
متأسفانه امروز بعضی از تصميمات و سياست گذاري هايي كه منجر به برنامه ريزي و يا تصويب دستورالعمل هاي و قوانين مختلف مي شود، هيچ سنخيتي با اولويت هاي جامعه ندارد و درد و رنج مردم را التیام نمی دهد.
به عنوان مثال مردم از وضعيت اينترنت و محدوديت هاي فيلتري در بخش شبكه هاي اجتماعي ناراضيند، در مقابل مسئولان مصوباتي را براي غيرقانوني بودن به طور رسمي استفاده از فيلترشكن وضع مي كنند اما خودشان در فضاهای مجازی فیلترشده به طور فعالی حضور دارند. یا مردم از كندي اينترنت و كيفيت آن ناراضيند در مقابل مسئولان قيمت بسته هاي اينترنتي را افزايش مي دهند!
و یا اما افزايش قيمت ارز و خودرو از سوي مسئولان طبيعي انگاشته مي شود. نياز مردم و كشور بهره مندي از خودروهاي ارزان قيمت و باكيفيت است آن وقت مصوبات واردات خودروها و مجوزهاي صادره به گونه اي است كه اساساً هيچ
ربطي با نياز و مطالبات مردم عادي پيدا نمي كند و تنها قشري خاص را در بر مي گيرد.
در حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي نيز وضعيت به همين شكل و سياق است. اقشار جوان جامعه مطالباتي را دارند كه از سوي مديران و دستگاه هاي فرهنگي كشور يا ناديده گرفته مي شود و يا آن را مخالف  می دانند و به آن اهمیتی نمی دهند.
قطعاً با چنين رويه اي نمي توان انتظار داشت که همراهی و همیاری دوجانبه بین مردم و بدنه دولت شکل بگیرد.
 قطعاً نيازهاي جامعه بايد اولويت مسئولان جدید برای تشکیل دولت باشددرغير اين صورت با تغيير اولويت های دولت، نگاه و اعتماد جامعه نیز تغییر خواهد کرد.