اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به عراق

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان از اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی به کشور عراق خبر داد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان از اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی به کشور عراق خبر داد.
به گزارش برنا ، مصطفی خانعلی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد:صادرات کلید حل مشکلات فروش در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان است و از همین رو جذب بازارهای خارجی در اولویت قرار دارد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان از اعزام ۲۵ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به عراق خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های ایجاد شده در طول یک ماه اخیر با سازمان توسعه و تجارت کشور و همچنین مدیر تجاری ایران در نجف اشرف در کشور عراق، برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ صنایع‌دستی گیلان ۲۵ نفر از هنرمندان و فروشگاه داران فعال استان به عراق اعزام شدند.
به گفته خانعلی‌نژاد، هنرمندان صنایع‌دستی گیلان برای بازاریابی و مشتری‌یابی و در نهایت صادرات محصولات صنایع‌دستی همانند چرم و خراطی و سفال و گلیم و حصیر.... به کشور عراق اعزام شدند.
او ادامه داد: هدف راهبردی این سفر بیشتر حفظ زنجیره ارزش و تقویت صادرات و ارز آوری و ثبات اشتغال خرد است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان با بیان اینکه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جز شغل‌های دارای ارزش افزوده بالا است، گفت: برای ایجاد اشتغال در این حوزه با سرمایه اندک می‌توان اشتغال زایی خوبی ایجاد کرد و لذا صادرات محصولات صنایع دستی ضمن ارزآوری، منجر به تحول اقتصادی در هنرمندان این حوزه می‌شود.
خانعلی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های صادرات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی انتقال فرهنگ و آداب و رسوم ایران عزیز به سایر کشورها مخصوصاً کشورهای همسایگی ایران که جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری رو در برمی‌گیرد.