فشارخون بالا احتمال سکته مغزی را به شدت افزایش می‌دهد

تحقیقات جدید تأیید می کند؛

یک مطالعه جدید تایید می کند که داشتن فشارخون بالا در بزرگسالی احتمال ابتلا به انواع سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یک مطالعه جدید تایید می کند که داشتن فشارخون بالا در بزرگسالی احتمال ابتلا به انواع سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش می دهد.
به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «دبورا لوین»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه میشیگان، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که تشخیص زودهنگام و کنترل مداوم فشار خون بالا در طول عمر برای جلوگیری از سکته مغزی، سکته مغزی ایسکمیک و خونریزی داخل مغزی حیاتی است.»
سکته‌های ایسکمیک، که حدود ۸۵
 درصد سکته‌های مغزی را شامل می‌شود، در اثر انسداد یک رگ ایجاد می‌شوند. خونریزی‌های داخل مغزی، خونریزی در مغز هستند و یک شکل مرگبار اما کمتر شایع سکته مغزی هستند.
این مطالعه به بررسی شش مطالعه بزرگ ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ و در مجموع بیش از ۴۰۰۰۰ بزرگسال پرداخت. فشار خون سیستولیک (عدد بالا در زمان خواندن فشارخون) شرکت کنندگان با فرکانس‌های مختلف به طور متوسط تقریباً ۲۲ سال پیگیری شد.
هیچ یک از شرکت کنندگان هنگام ورود به مطالعه سکته مغزی نکرده بودند، اما تیم تحقیق فشار خون سیستولیک را در سال‌های قبل از سکته برای هر بزرگسالی که به سکته مغزی دچار شد، بررسی کرد.
یافته اصلی آنها این بود: میانگین فشار خون سیستولیک که ۱۰ میلی‌متر جیوه بالاتر از میانگین بود، با ۲۰ درصد بیشتر احتمال سکته مغزی و سکته مغزی ایسکمیک مرتبط بود. این افزایش ۱۰ امتیازی در فشار سیستولیک نیز با ۳۱ درصد بیشتر خطر خونریزی داخل مغزی مرتبط بود.