چشم انتظاری ۲میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی پروژه نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی مسکن چشم انتظار تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن هستند که باید از سوی دولت چهاردهم تکمیل شود.

چشم انتظاری ۲میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی پروژه نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:2 میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی مسکن چشم انتظار تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن هستند که باید از سوی دولت چهاردهم تکمیل شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر حدود ۲ میلیون و  ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است که این واحد‌های مسکونی با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی که دارند متقاضیان همچنان چشم انتظار تحویل واحد‌های مسکونی خود هستند این در حالی است که دولت چهاردهم با ورود خود باید زمینه را برای بهبود وضعیت و تعیین و تکلیف پروژه‌های نهضت ملی مسکن را فراهم کند.
در همین زمینه بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که باید هرچه سریعتر این پروژه‌ها تعیین و تکلیف شوند و اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را برای تکمیل این پروژه‌ها را دستور کار خود قرار دهند و اجازه توقف این پروژه‌ها نباید داده شود.
در همین زمینه هاشمی عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۴ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت و از این تعداد حدود
 ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه اجرایی شد گفت: حدود ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن هم به بهره برداری رسیده است بنابراین باید برای تکمیل سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۳ میلیون واحد مسکونی می‌شود باید برنامه ریزی از طریق مردمی سازی در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد:دولت چهاردهم باید به تمامی معاونت‌های که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن درگیر هستند دستور لازم را برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بدهد تا هرچه سریعتر این پروژه‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد و این پروژه‌ها باید به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد.
عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه مردمی سازی واحد‌های نهضت ملی مسکن یکی از راهکار‌های  موثری بوده که توانسته است پروژه‌های نهضت ملی مسکن را  به مرحله اتمام نزدیک‌تر کند افزود: دولت چهاردهم اگر بتواند شیوه مردمی سازی و تخصیص زمین به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهد می‌تواند زمینه را برای تعیین و تکلیف کردن پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند.
هاشمی یادآور شد: در دولت سیزدهم تخصیص زمین اجرای واحد‌های خود مالکی و ساخت مسکن‌های تدریجی توانست
بخش زیادی از نیاز‌های متقاضیان را برطرف وآن‌ها رضایت کامل از اجرای این شیوه از روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را داشتند که ادامه یافتن این شیوه خود نقش بسیار موثری در   اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن خواهد داشت.
وی افزود:به دولت چهاردهم و  وزیر راه وشهرسازی این دولت تمامی انبوه سازان پیشنهاد می‌کنیم که با حضور موثر‌تر بخش خصوصی و همچنین ادامه یافتن شیوه مردمی سازی خود می‌تواند زمینه را برای بهبود و تکمیل شدن هرچه بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند.