بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین شکایات اولیا در خصوص دریافت وجه و عدم توجه به محدوده بندی جغرافیایی بوده است.

بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین شکایات اولیا در خصوص دریافت وجه و عدم توجه به محدوده بندی جغرافیایی بوده است.
به گزارش مهر؛ سیدمجتبی هاشمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پروژه مهر و ثبت نام دانش آموزان یکی از بزرگترین رویدادهای آموزشی در کشور است که مهر امسال با حضور حدود ۱۶ میلیون  دانش آموز از سراسر کشور شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه فرآیندهای مرتبط با اجرای پروژه مهر با همکاری دستگاه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود گفت: آسیب شناسی فرایندهای مختلف و باز شناسایی مراحل اجرای پروژه مهر نسبت به سال‌های گذشته معمولاً بلافاصله پس از اتمام پروژه مهر هر سال صورت می‌گیرد. امسال هم هماهنگی بین استان‌ها در قالب یک دستورالعمل و تحت همین عنوان بررسی پروژه مهر ابلاغ و انجام می‌شود.
هاشمی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هر ساله انجام می‌شود و نیازمند سیاست‌گذاری‌های پایدار است؛ گفت: موضوع استخدام ز مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود: آزمون‌ها برگزار شده، مراحل مصاحبه و ارزیابی شکل گرفته است تا پس از چند ماه، امروز ما شاهد خروجی‌های آن و پذیرفته شدگان آزمون باشیم. پروژه مهر و ثبت نام دانش آموزان هم از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و مراحل اولیه آن اجرایی شده بود.
 دریافت وجه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۶ درصد ثبت سفارش کتب درسی انجام شده است و مابقی مبتنی بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس به پیش می‌رود. خوشبختانه هم وضع ثبت نام دانش آموزان در مدارس و هم وضع ثبت‌نام کتب درسی نسبت به سال گذشته وضع بهتری دارد.
وی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع به زودی انجام می‌شود گفت: هرگونه دریافت وجه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است. تاکنون ۴۲۰۰ شکایت در خصوص ثبت نام در سامانه مربوطه ثبت شده که بیشترین شکایت در خصوص دریافت وجه و عدم توجه به محدوده بندی جغرافیایی بوده است.