افزایش ۳۵ هزار متر مربع به فضای درمانی تأمین اجتماعی استان گلستان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گلستان:

دکتر رمضان زینلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان گفت:سازمان تامین اجتماعی در سه بخش درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری خدمات خود را به جامعه تحت پوشش ارائه می‌کند.سازمان تامین اجتماعی اولین تولید کننده خدمات درمانی رایگان و اولین خریدار خدمات درمانی از بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی و خیریه می‌باشد.

گرگان-قهرمان
دکتر رمضان زینلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان گفت:سازمان تامین اجتماعی در سه بخش درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری خدمات خود را به جامعه تحت پوشش ارائه می‌کند.سازمان تامین اجتماعی اولین تولید کننده خدمات درمانی رایگان و اولین خریدار خدمات درمانی از بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی و خیریه می‌باشد.
سازمان تامین اجتماعی تضمین کننده و تامین کننده آینده بیمه شدگان در حوزه سلامتی و درمان است.
وی افزود:۵۳ درصد مردم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ما مفتخریم که در سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سرباز به جامعه شریف کارگری و بازنشستگی خدمت می‌کنیم.
ما در استان گلستان دو بیمارستان پیشرفته به نام‌های خاتم الانبیاء (ص) در شهر گنبد کاووس و بیمارستان حکیم جرجانی در شهر گرگان داریم که هر کدام با ۱۷۵ تخت و بهترین تجهیزات در کنار ۹ درمانگاه تخصصی و عمومی در خدمت بیمه شدگان استان هستند.
مدیر درمان گلستان افزود: درمانگاه‌های ما در واقع یک بیمارستان کوچک هستند چون دارای آزمایشگاه، داروخانه، پزشک، دندانپزشک و سایر امکانات هستند.
در سال گذشته سه و نیم میلیون نفر مراجعه به مراکز درمان مستقیم و ملکی سازمان داشتیم که از خدمات رایگان این بخش بهره‌مند شدند و در بخش درمان غیر مستقیم و خرید راهبردی نیز هشت و نیم میلیون مراجعه در قالب تعرفه‌های مصوب خدمت دریافت کرده اند و در مجموع ۱۲ میلیون مراجعه در سال گذشته تحت حمایت درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد که در راستای عدالت محوری، دسترسی آسان ، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات درمانی، تلاش‌های خوبی در استان شده و با نظر موافق مدیرعامل محترم جهش بزرگی در استان داشته‌ایم به طوری که در همه شهرهای استان در حال ساخت درمانگاه هستیم، افزایش ۱۰۰ تخت در دو بیمارستان استان که  سبب شده با اجرای هتلینگ در این دو مرکز درمان بستری بیمارستان‌ها تبدیل به هتل سلامت شوند.
بر اساس برنامه و راهبرد ۴ ساله‌ای که تدوین شده است در شهر مینودشت زمینی خریداری شده و قرار است درمانگاهی با ۳۶۰۰ متر مربع مساحت در ۴ طبقه ساخته شود، در گنبد کاووس درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت و در گرگان در ۸ طبقه مشترک با بخش بیمه‌ای که ۴ طبقه آن مختص درمان است ساخته خواهد شد، در گمیشان نیز پیگیر ساخت درمانگاه هستیم ، در شهرستان آق قلا نیز مراحل ابتدایی طی شده و فرایند ساخت پیگیری می‌شود و در شهرستان
علی آباد کتول نیز ساختمان درمانگاه پیشرفت قابل توجهی داشته و مفتخریم که اعلام کنیم خرید ام.آر.آی پیشرفته که جزء ۴ دستگاه پیشرفته کشور است و به زودی ان‎شاءالله در هفته دولت راه اندازی می‌شود خدمتی دیگر خواهد بود که سبب می‎شود حدود یک میلیون بیمه شده است استان با استفاده از آن به طور میانگین در هر تصویربرداری بیش از  ۲ میلیون تومان کاهش هزینه داشته باشند.
دکتر زینلی اضافه کرد:سازمان خدمات درمانی خود را در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می‌کند که چتر کاملی از حمایت‌های درمانی را برای بیمه شدگان فراهم می‌کند، در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف سلامت بیمه شدگان استان شد و در سال جاری نیز 3 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که این مقدار غیر از بودجه‌های تجهیزات پزشکی و پروژه‌های عمرانی است.