به فکر تمهیدات میزبانی بین المللی باشیم

مراسم تحلیف رئیس جمهور بنابر اعلام مقامات مسئول با حضور ۸۵ هیأت خارجی اعم از برخی روسای جمهور،نخست وزیران و وزرای خارجی و نمایندگان ویژه کشورهای مختلف برگزار شد. آنچه از قاب تلویزیون مشاهده شد تصویری نسبتاً شکیل و منظم بود که به هرحال جز این انتظاری نبود و حتی توقعات فراتر از این نیز وجود دارد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور بنابر اعلام مقامات مسئول با حضور  85 هیأت خارجی اعم از برخی روسای جمهور،نخست وزیران و وزرای خارجی و نمایندگان ویژه کشورهای مختلف برگزار شد. آنچه از قاب تلویزیون مشاهده شد تصویری نسبتاً شکیل و منظم بود که به هرحال جز این انتظاری نبود و حتی توقعات فراتر از این نیز وجود دارد.
اما آنچه در بیرون مراسم تحلیف درحال رخ دادن بود؛ نارضایتی مردم در مسدود بودن مسیرهای اصلی و ماندن در ترافیک سنگین زیر گرمای طاقت فرسا برای ساعت های طولانی را شامل می شد. ساختمان مجلس در قلب پایتخت قرار گرفته و از قضا خیابان های اطراف آن به عنوان شاهراه های مواصلاتی بین شرق و غرب و شمال و جنوب شهر می باشد. منطقه ای که در اطراف آن بازار و اصناف بسیاری قرار دارند که در تمامی ایام سال و درشرایط عادی هم شاهد ترافیک ماشین و ازدهام جمعیت مراجعه کننده برای خرید هستند.
در روز تحلیف نیروهای پلیس راهور و انتظامی و سایر نهادهای امنیتی از چندین خیابان قبل تر از محل ساختمان مجلس را به گونه ای مسدود کرده بودند که بسیاری از رانندگان وسیله نقلیه خود را خاموش کرده بودند و به سایه درختان پناه برده بودند. در این ترافیک سنگین حتی موتورسیکلت ها نیز که از راه و بی راه حرکت می کردند قادر به حرکت نبودند و نمی توانستند راهی برای فرار از این ازدهام داشته باشند.
شاید گفته شود کلاً یک روز است و چاره ای جز تحمل آن نیست. اما نکته آخر اینکه اگر روزی قرار به برگزاری نشست های بین المللی درکشورمان باشد، باید نظم و انضباط شهری بهم بریزد یا قرار است شهر را تعطیل کنیم؟!
اگر مقر یکی از سازمان های بین المللی در کشورمان بود چه می کردیم؟!