ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد

برگزاری آزمون ها در شهریورماه؛

ثبت نام هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی آغاز شد.این آزمون ها شهریورماه برگزار می شود.

ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی  و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد

ثبت نام هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی آغاز شد.این آزمون ها شهریورماه برگزار می شود.
به گزارش مهر ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه-دانشنامه فوق تخصصی پزشکی آغاز شد و داوطلبان تا دوشنبه ۱۵ مرداد فرصت دارند در این آزمون ها صرفا به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
 http://sanjeshp.ir ثبت نام کنند.
داوطلبانی که امسال آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کرده اند از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ مجاز به ثبت نام خواهند بود.
 دستورالعمل اجرایی هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی
هفتاد و یکمین دوره آزمون کتبی دانشنامه
 رشته های تخصصی پزشکی پنجشنبه ۸ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.
کلیه داوطلبانی که قبولی گواهینامه تخصصی
 سال های گذشته هستند و در آزمون دانشنامه تخصصی برای بار دوم، سوم و یا بیشتر شرکت می کنند باید در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ مرداد ثبت نام کنند.
توجه:کلیه افرادیکه در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و در صورت لزوم،
در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل مدارک ارسالی خود اقدام کنند.
زمان ثبت نام داوطلبانی که سال جاری در آزمون گواهینامه شرکت کرده و پذیرفته شده اند از تاریخ
۱۵ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ تعیین شده است.
محل شرکت و کارت ورود به جلسه در آزمون کتبی داوطلبان از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.دانشگاه انتخابی توسط داوطلب جهت شرکت در آزمون پس از ثبت نام قابل تغییر نیست.
آزمون شفاهی از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه ماه ۱۴۰۳ طبق جدول زمانبندی که در زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اعلام خواهد شد، برگزار می شود.
کارت ورود به جلسات امتحان کتبی در روزهای
 ۶ و ۷ شهریورماه از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری توزیع می شود.(داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد).
آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به صورت KFP /PMP / OSCE /MMI و سایر روش های ارزیابی مبتنی بر رایانه یا ایستگاهی و ... برگزار می شود. آزمون شفاهی رشته تخصصی روانپزشکی با توجه به ساختار آموزشی دارای دو مرحله آزمون مبتنی بر رایانه و نیز آزمون شفاهی (ارزیابی به صورت مصاحبه، بر بالین بیمار، ...) خواهد بود.
در این دوره بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ کلیه دسـتیاران تخصصـی اتبـاع غیرایرانی (بین الملل) دانشگاه ها با تاییدیه مرکز خدمات آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
می توانند در آزمون دانشنامه شرکت کنند. این گروه از داوطلبان باید در زمان ثبت نام از طریق سایت، معرفی نامه مرکز خدمات آموزشی خود را ارسال کنند تا مجوز شرکت در آزمون برای آنان صادر شود.
 هزینه ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی
مبلغ ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار اول در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.
مبلغ ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار دوم در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.
مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار سوم و یا بیشتر در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.
مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جهت افرادی که صرفا" در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی شرکت می کنند.
 دستورالعمل اجرایی سی و هشتمین دوره آزمو ن گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی
آزمون کتبی سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه - دانشنامه فوق تخصصی بنابر جدول زمانبندی که متعاقباً اعلام خواهد شد در روز پنجشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ به صورت الکترونیک براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار خواهد شد.
کلیه داوطلبان می توانند تا دوشنبه ۱۵ مرداد با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون و دریافت
کد رهگیری اقدام کنند. ثبت نام صرفاً بصورت اینترنتی است.
کلیه افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون و یا رفع نقص مستندات ارسالی از تاریخ
۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.