افزایش صادرات کالا از گمرکات استان گلستان

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان:

امیر یوسفی رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی گرگان اظهارکرد:صادرات کالا از گمرکات گلستان طی ۲ سال اخیر بخاطر افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه استان به ویژه ترکمنستان و قزاقستان، ۴۸ درصد رشد داشته است.

گرگان-قهرمان
امیر یوسفی رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی گرگان اظهارکرد:صادرات کالا از گمرکات گلستان طی ۲ سال اخیر بخاطر افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه استان به ویژه ترکمنستان و قزاقستان، ۴۸ درصد رشد داشته است.
امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: دکتر پزشکیان بعد از انتخابات ریاست جمهوری، نخستین نشست خود را با فعالان اقتصادی برگزار کرد و امید برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این بخش را زنده کرد.
وی ادامه داد: با توجه به این که شعار رییس جمهور، در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت ها بود انتظار داریم از ظرفیت اتاق بازرگانی گرگان برای توسعه اقتصادی استان گلستان به خوبی بهره‌برداری شود.
به گفته وی در نشست فعالان اقتصادی کشور با دکتر پزشکیان، چالش و ظرفیت های توسعه گلستان نیز مطرح شد.
 امیر یوسفی اظهار کرد: حال و روز تولید در استان گلستان خوب نیست و تولیدکنندگان مشکلات بسیاری دارند که باید مرتفع شود.
وی ادامه داد:سرمایه‌گذاری برای شرکت فعالان اقتصادی گلستان در نمایشگاه‌های بین المللی، از هدفگذاری مهم اتاق بازرگانی گرگان  در سال جاری است.
وی گفت:برپایی ۲ نمایشگاه بین المللی در عشق‌آباد ترکمنستان و آلماتی قزاقستان برای شهریور و آبان امسال تدارک دیده شده است.
یوسفی بیان کرد:همجوار بودن با دو کشور همسایه ترکمنستان و قزاقستان فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه تجاری گلستان فراهم آورده است که حضور در نمایشگاه‌های این دو کشور و دیگر نمایشگاه های تخصصی از اولویت‌های اتاق بازرگانی گرگان است.
وی یادآور شد:همسایگی و مشترکات قومی با ترکمنستان، فعالیت گمرکات اینچه برون و ارتباط با آسیای میانه، ارتباط هوایی با اکتاوو قزاقستان، صدور ویزای ۱۴ روزه از سوی قزاقستان، و فعالیت کنسولگری قزاقستان در گرگان از جمله ظرفیت های توسعه صادرات برای گلستان به شمار می رود.
یوسفی خاطرنشان کرد:بهترین بازارهای هدف صادرات کالا تولیدی از کلستان، کشورهای همسایه در آسیای میانه است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی گرگان گفت:بی توجهی به توسعه بخش کشاورزی استان با برداشتن موانع، یکی از مهمترین مشکلات به شمار می‎رود اما تاکنون از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان استفاده نشود.
وی ادامه داد:قیمت گذاری دستوری برای تولید محصولات کشاورزی، یکی از موانع توسعه اقتصادی استان گلستان به شمار می‌رود.
یوسفی حمایت از تولید جو در گلستان را دیگر برنامه اتاق بازرگانی گرگان برشمرد و افزود:امسال کشاورزان در فروش جو به دلیل قیمت پایین در بازار، دچار مشکل شده بودند که با پیگیری اتاق بازرگانی گرگان، سازمان تعاون روستایی با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال محصولات را خریداری کرد.