رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه در سال‌جاری

مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۲۴ درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.
علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در چهار ماهه سپری شده از سال جاری یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار تن از گمرکات مرزی استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.
وی افزود:این میزان کالای صادراتی خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشدی ۲۴ درصدی را داشته است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این مقدار کالای صادراتی خروجی گمرک خسروی با ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کالا به وزن ۵۳۸ هزار و ۸۸۸ تن بیش حجم کالای صادراتی خروجی از مرزهای استان را به خود اختصاص داده است و توانست جایگاه نخست را که تا پیش از این از آن گمرک پرویزخان بود کسب کند.
عباس زاده با تاکید بر سهم گمرک پرویزخان از خروج کالای صادراتی، خاطرنشان کرد: سهم این مرز طی چهار ماه گذشته از سال جاری مدت ۳۴۹ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار کالا به وزن ۸۷۰ هزارو ۷۸۵ تن بوده است.
وی اضافه کرد: حجم کالای صادراتی از گمرک سومار در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۳۲۲ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار کالا به وزن ۵۵۳ هزار و ۶۰۷ تن و سهم گمرکات شیخ صله و شوشمی در این مدت به ترتیب ۱۲۲ میلیون و ۴۷ هزار دلار به وزن ۱۷۴ هزار تن و ۱۷ میلیون دلار به وزن ۹۵ هزار تن بوده است.
عباس زاده در پایان همچنین به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…از جمله کالاهای صادراتی استان کرمانشاه بوده است.