قابلیت بخش خصوصی برای تحقق نرخ رشد ۸درصدی در کشور

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد؛

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸درصدی برای کشور را دارد، گفت: این بخش باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸درصدی برای کشور را دارد، گفت: این بخش باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند.
به گزارش شانا، علی آقامحمدی در آیین گشایش پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران بیان کرد: صنعت پتروشیمی ایران اکنون ظرفیت اسمی تولید سالانه ۹۶ میلیون تن محصول، ۷۴ میلیون تن تولید واقعی با ۴۰ میلیون تن فروش (با احتساب فروش بین مجتمعی) به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را دارد.
وی با اشاره به تکمیل‌نبودن زنجیره‌های ارزش و خام‌فروشی بخشی از محصولات پتروشیمی، افزود: این همایش قرار است بر تحولات فناوری در جهان و ورود هوش مصنوعی به صنعت پتروشیمی تمرکز کند.
رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: نظام فروش محصولات پتروشیمی از موضوع‌های بحث‌برانگیز است و باید سازوکار منسجمی در این زمینه ایجاد شود.
آقامحمدی تصریح کرد: ۲۴ میلیارد دلار برای افزایش ۳۵ میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه و ۴۰ میلیارد دلار برای افزایش ۵۴ میلیون تنی ظرفیت این صنعت در برنامه هشتم توسعه تعیین شده است که در این مسیر باید به تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده حداکثری توجه ویژه شود.وی تأکید کرد: بخش خصوصی باید از حالت منفعل‌بودن خارج شود و به گفته مقام معظم رهبری، بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸درصدی برای کشور را دارد.
رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری به همکاری‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: افزون بر صادرات به کشورهای همسایه باید با آنها شریک باشیم، زیرا با شراکت، امنیت کشور نیز افزایش می‌یابد.
آقامحمدی با اشاره به توجه ویژه صنایع به نظام پرداخت حقوق نیروی انسانی با توجه به تورم در کشور با هدف ایجاد آرامش تصریح کرد: ساختار تقویت نیروی انسانی باید به‌منظور توانمندسازی آنها در سازمان‌ها تغییر کند، زیرا اهمیت ویژه‌ای برای توسعه کشور دارد.وی فعالان صنعت پتروشیمی را از فعال‌ترین نیروهای کشور دانست و بیان کرد: بخش خصوصی باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند، از دولت هم در این مسیر درخواست کمک داشته باشد.