استفاده از پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های اداری گاز استان بوشهر

شرکت گاز استان بوشهر با نصب پنل‌های خورشیدی گامی بلند به‌منظور کاهش مصرف انرژی و حفاظت محیط‌زیست برداشت.

شرکت گاز استان بوشهر با نصب پنل‌های خورشیدی گامی بلند به‌منظور کاهش مصرف انرژی و حفاظت محیط‌زیست برداشت.
به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر فقیه، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، از پیشرفت‌های قابل‌ توجه در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک در ساختمان‌های اداری خبر داد و گفت: با نصب پنل‌های خورشیدی در چهار ساختمان اداری در شهرهای بوشهر، برازجان و خورموج طی دو سال اخیر موفق شده‌ایم سالانه ۱۰۵۹۸۵ کیلووات‌ساعت برق پاک تولید کنیم. این دستاورد مهم افزون بر کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، به کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفاظت محیط‌زیست کمک شایانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها همسو با سیاست‌های کلی شرکت در زمینه کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حرکت به‌سوی استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر اجرا شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پنل‌ها، بخشی از برق مصرفی ساختمان‌های اداری این شرکت از طریق انرژی خورشیدی تأمین می‌شود که این موضوع به کاهش هزینه‌های جاری و افزایش بهره‌وری انرژی منجر شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با تأکید بر اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک افزود: شرکت گاز استان بوشهر به‌عنوان یکی از مصرف‌کنندگان انرژی در استان، خود را موظف می‌داند با استفاده از فناوری‌های نو و اجرای طرح‌های زیست‌محیطی، به کاهش تأثیرات مخرب فعالیت‌های خود بر محیط‌زیست کمک کند.