تشکیل کمیته راهبری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان البرز ضروری است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز:

در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز، پیشنهاد تشکیل کمیته راهبری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این استان مطرح و بررسی شد.

کرج-خاکپور
در نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز، پیشنهاد تشکیل کمیته راهبری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این استان مطرح و بررسی شد.
به گزارش خبرنگار آفرینش، شهریار ظهوری رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان در هفتمین نشست این کمیسیون با اشاره به اهمیت توجه به مسئله  اجرای طرح چتر حمایتی اتاق بازرگانی البرز از شرکت‌های دانش‌بنیان  بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سالیان اخیر اقدامات متعددی از سوی مجموعه‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری البرز، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، کارخانه نوآوری، اداره‌کل صمت استان و اتاق بازرگانی البرز انجام شده است، اما تعدد مراکز تصمیم‌گیری در این خصوص، بروز مشکلاتی را به دنبال داشته است.
وی با تاکید بر اینکه بررسی و تعیین تعداد مراجع حمایتی از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیاز به برنامه‌ریزی کلان، منسجم و اثربخش دارد، افزود:در این مورد ضرورت دارد که یک کمیته راهبری در خصوص استفاده از ظرفیت تمامی سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و موسسات حمایت‌گر از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی البرز گفت: در کمیته راهبری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز پیشنهاد می‌شود که اتاق بازرگانی البرز به عنوان پارلمان حمایت‌کننده و ارائه‌دهنده خدمات به فعالان این عرصه و یا انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان البرز که ذیل این اتاق فعالیت دارد به عنوان دبیرخانه کمیته مذکور تعیین شود.
وی در بخش دیگری به اهمیت برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات مشورتی با پارک علم و فناوری البرز و اداره‌‌کل صمت استان در خصوص مشارکت در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سخن گفت و افزود: جلسات قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم که در استانداری برگزار می‌شود نیز می‌تواند فرصت خوبی برای طرح موضوعات مرتبط به مراکز رشد و مجموعه‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها و ارائه طرح‌های حمایتی از این فعالیت‌ها باشد.