۴۲۸ میلیارد تومان به خوش مصرف ها پرداخت شد

۶۸ درصد مشترکین گاز خراسان رضوی مشمول پاداش شدند؛

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در زمستان سال گذشته ۶۸ درصد مشترکین این استان با بهره گیری از راهکارهای مدیریت مصرف گاز، مشمول دریافت پاداش با رقمی معادل ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در زمستان سال گذشته  68 درصد مشترکین این استان با بهره گیری از راهکارهای مدیریت مصرف گاز، مشمول دریافت پاداش با رقمی معادل 428 میلیارد و 500 میلیون تومان شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت در خرداد ماه۱۴۰۲ با موضوع تخفیف و پاداش صرفه‌جویی در مصرف گاز، اگر مشترکان گاز در بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفند ماه حداقل ۱۰ و تا  ۳۵ درصد صرفه جویی کنند از پاداش صرفه جویی بهره مند می شوند.
وی افزود: 68 درصد مشترکان گاز در استان خراسان رضوی در زمستان سال گذشته با رعایت الگوهای مدیریت مصرف و همراهی با طرح های فرهنگی همانند پویش "هر خانه یک اتاق گرم" و "پویش مردمی سازی مدیریت مصرف گاز" مشمول این پاداش شدند.
افتخاری اضافه کرد: مبلغ پاداش مشترکان خوش مصرف گاز در خراسان رضوی رقمی بالغ بر 428 میلیارد و 500 میلیون تومان است که طی سه ماهه اول امسال به صورت بستانکار در قبوض اعمال شد.   
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در شهرستان مشهد از مجموع یک میلیون و 434 هزار و 932 مشترک، تعداد 998 هزار و  626 مشترک با رقم 231 میلیارد و 700 میلیون تومان از پاداش مدیریت مصرف گاز بهره مند شدند. همچنین شهرستان های بردسکن و درگز با 68 درصد به صورت مشترک در جایگاه اول و کاشمر و سرخس نیز به ترتیب با 67 و 66 درصد مشترک مشمول پاداش در بخش شهرستانها در رده های بعدی شهرستان هایی با بیشترین کاهش مصرف گاز در استان قرارگرفتند.
 به گفته افتخاری، به طور میانگین 57 تا 69 درصد مشترکین گاز در مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی از پاداش و تخفیف مدیریت مصرف بهره مند شدند که شایسته تقدیر و تشکر است.
وی گفت: استفاده مشترکان گاز از راهکارهای بهینه‎سازی مصرف انرژی در بخش خانگی و عمومی کمک بزرگی به تحقق شعار سال 1403 با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" می کند. خراسان رضوی طی سالهای گذشته دو طرح فرهنگی "هر خانه یک اتاق گرم" و "مردمی سازی مدیریت مصرف گاز" را با هدف کاهش مصرف بخش خانگی و تخصیص گاز بیشتر به واحدهای تولیدی صنعتی اجرایی کرد که حاصل آن کاهش مصرف گاز در استان بود.
گفتنی است؛ خراسان رضوی با دو میلیون و 700 هزار مشترک گاز پس از استان تهران بزرگ دارنده بیشترین مشترک گاز کشور است.