دانش‌آموز اردبیلی راهی مسابقات «دانش مغز» آمریکا شد

دانش‌آموزی از دبیرستان فرزانگان شهر گرمی استان اردبیل با کسب رتبه نخست دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» به مسابقات جهانی راه یافت.

دانش‌آموزی از دبیرستان فرزانگان شهر گرمی استان اردبیل با کسب رتبه نخست دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» به مسابقات جهانی راه یافت.
به گزارش ایسنا، مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان دانش‌آموزان در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی در سطح کشورها فراهم می‌کند.
هدف از برگزاری این رقابت بین‌المللی حوزه مغز ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب است؛ از این رو این مسابقات سالانه در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و برگزیدگان، هرساله در یک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
با برگزاری مرحله نهایی دهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، برترین‌های این رقابت معرفی شدند. بر اساس رای داوران «محدثه ساعدی گرمی» از دبیرستان فرزانگان شهر گرمی استان اردبیل رتبه نخست را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده کشورمان برای رقابت‌های «دانش مغز ۲۰۲۴» در آمریکا انتخاب و معرفی شد.ایران به عنوان یکی از کشورهای پر افتخار این مسابقات، تاکنون در ۹ دوره از مسابقات جهانی "Brain Bee" شرکت کرده و در پنج دوره جزء پنج رتبه برتر مسابقات بوده است. نفر برگزیده ایران سال گذشته توانست مقام سوم مسابقات جهانی را کسب کند.