طرح آموزش رایگان ایمنی در مجتمع‌های مسکونی اجرا می‌شود

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز:

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با هدف افزایش سطح ایمنی شهری به ویژه در بین مجتمع های مسکونی، طرح جامع آموزشی رایگان ایمنی و آتش نشانی را اجرا می کند.

تبریز-توفیقی
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با هدف افزایش سطح ایمنی شهری به ویژه در بین مجتمع های مسکونی، طرح جامع آموزشی رایگان ایمنی و آتش نشانی را اجرا می کند.
سعید صالح نیا مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اهمیت برگزاری این دوره از طرح های آموزشی گفت:رشد جمعیت موجب افزایش میزان ساخت و ساز های عمودی شهری و ایجاد مجتمع های مسکونی در محدوه های شهری شده که همین امر اهمیت آگاهی و اطلاعات ایمنی را برای شهروندان دوچندان می کند.
وی افزود:مجتمع های مسکونی به دلیل تعدد واحدهای مسکونی، نیازمند بهره گیری از تجهیزات مختلف آتش نشانی برای مقابله با حوادث است که در لحظات ابتدایی وقوع حادثه، ساکنین بتوانند اقدام به مهار و یا کنترل آتش سوزی کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز به اهمیت آشنایی ساکنان مجتمع های مسکونی با انواع تجهیزات نصب شده در مجتمع ها اشاره و افزود: تجهیزات نصب شده در ساختمان از جمله لوازم ایمنی ضروری است که همه ساکنان باید با نحوه استفاده از آن آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند قبل از حضور نیروهای سازمان آتش نشانی اقدام به مهار و یا اطفاء حریق کنند.
صالح نیا در این میان به میزان وقوع آتش سوزی در آشپزخانه های منازل اشاره کرد و افزود: معمولا آشپزخانه، محل وقوع بیشتر حریق در منازل به دلیل وجود شعله اجاق گاز، اتصال برق و یا نشت گاز است که ارایه آموزش های عمومی مختلف نیز در این زمینه به ویژه برای ساکنان مجتمع ها ضروری است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تاکید کرد: شهروندان و مسئولین مجتمع های مسکونی می توانند از طریق تماس و  یا مکاتبه با سازمان آتش نشانی تبریز از آموزش های رایگان ایمنی بهره مند شوند.