پذیرش ۴۰۰ دانشجوی زن در رشته فوریت‌های پزشکی اورژانس

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال حدود ۴۰۰ دانشجوی خانم در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند و در راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان مشارکت خواهند داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال حدود ۴۰۰ دانشجوی خانم در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند و در راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان مشارکت خواهند داشت.
به گزارش  تسنیم، جعفر میعادفر در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد:هوشمندسازی اورژانس به کاهش خطاهای انسانی و اتخاذ بهترین تصمیم در زمان‌های بحران کمک زیادی کرده است. همچنین یکپارچه‌سازی مراکز پیام(دیسپچ) 115 در دستور قرار گرفت که با آزادسازی تعدادی نیروی انسانی، پایگاه‌های اورژانس بیشتری راه‌اندازی شد و توان عملیاتی اورژانس حدود 20 تا 25 درصد افزایش یافت.
وی از جذب 3 هزار و 540 در سازمان اورژانس کشور در قالب آزمون استخدامی سال گذشته وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در آزمون استخدامی جدید وزارت بهداشت نیز برای جذب نیروهای اورژانس به‌ویژه اورژانس بانوان اقدام می‌کنیم. امسال حدود 400 دانشجوی خانم در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند و در راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان مشارکت خواهند داشت.رئیس سازمان اورژانس با اشاره به راه‌اندازی 14 پایگاه اورژانس بانوان در طول سه سال گذشته خاطرنشان کرد: با وجود 6 پایگاه اورژانس قبلی، تعداد آنها به 20 پایگاه رسید که برنامه سازمان اورژانس، توسعه این پایگاه‌ها در کلانشهرها و شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز است و بر اساس پیش بینی‌ها، بین  20 تا 30 درصد پایگاه‌های اورژانس باید پایگاه اورژانس بانوان باشد.
میعادفر بزرگترین چالش اورژانس کشور را فرسوده بودن ناوگان آمبولانس دانست و گفت: باید به هر شکلی شده آمبولانس‌های اورژانس نوسازی و نیروهای انسانی مورد نیاز تامین شود. در حال حاضر 3 هزار آمبولانس فرسوده در کشور داریم که باید تقویت و نوسازی شوند.
رئیس سازمان اورژانس کشور از فعالیت 400 دستگاه موتورلانس فعال در سطح کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود: در چندین کلانشهر و شهر بزرگ که ترافیک باعث اختلال در ماموریت‌های اورژانس می‌شود، مشکلاتی داشتیم که با استقرار و فعالیت موتورلانس‌های اورژانس، زمان رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان به طور قابل توجهی کاهش و رضایت‌مندی مردم افزایش یافته است.