تصمیمات بی فایده را پالایش کنید

گرمای هوا مجدداً کشور را درگیر مسئله تأمین انرژی کرده است. دمای هوا و تابش خورشید به قدری سوزنده شده است که امکان حضور در فضای باز نیست و تردد در خیابان کلافه کننده است. میزان مصرف انرژی و استفاده از سیستم های سرمایشی نیز به شدت بالا رفته است و بنابر اعلام وزارت نیرو میزان مصرف انرژی درکشور در مقیاس سال گذشته تاکنون ۲۳ بار رکورد مصرف را شکسته است.

گرمای هوا مجدداً کشور را درگیر مسئله تأمین انرژی کرده است. دمای هوا و تابش خورشید به قدری سوزنده شده است که امکان حضور در فضای باز نیست و تردد در خیابان کلافه کننده است. میزان مصرف انرژی و استفاده از سیستم های سرمایشی نیز به شدت بالا رفته است و بنابر اعلام وزارت نیرو میزان مصرف انرژی درکشور در مقیاس سال گذشته تاکنون 23 بار رکورد مصرف را شکسته است.
مدیریت بحران در این باره با کاهش ساعت کار ادارات به دنبال کنترل مصرف انرژی است اما واقعیت این است که بدون تعطیل کردن بانک ها این هدف محقق نمی گردد . چرا که بخش های خصوصی با فعالیت بانک ها به کار خود مشغول خواهند بود و حضور نصفه و نیمه بخش های دولتی نیز موجب کاهش مصرف نمی گردد.
چرا که بسیاری از ادارات تا بعد از ساعت اعلام شده بر سر کار هستند و حتی با خروج برخی از کارمندان به سبب حضور دیگر کارکنان لوازم برقی و سرمایشی درحال استفاده باقی می مانند. البته که ما نیز با این سبک مدیریت انرژی با تعطیلی فضای کسب و کار کشور موافق نیستیم؛ اما اگر این روش را هم برای کنترل اتخاذ کرده اند بهتر است با تعطیلی سراسری باری از مدار انرژی کشور بردارند وگرنه با این رویه کنونی اتفاق خاصی رخ نمی دهد و صرفاً کارایی امور اداری کشور مختل می شود.